EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w czerwcu
EiS 06/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD




     Spis treści


EiS PLUS BEATS i BASS - spis treści

Współczesna muzyka taneczna występuje w tak wielu postaciach i przybiera tak różne formy, że jej elementy możemy obecnie znaleźć w praktycznie każdej stylistyce muzyki popularnej. Jednak - wyłączywszy najważniejszy w każdej piosence wokal - dwa czynniki są w niej absolutnie dominujące: warstwa rytmiczna, czyli bity, oraz partia basu.



EiS Plus Nawet jeśli zbudujemy interesującą aranżację w oparciu o starannie dopracowane brzmienia, to bez odpowiedniego wsparcia w najniższym przedziale pasma, wprawiającego w drżenie głośniki i sprawiającego, że wskaźniki wysterowania wychylają się na maksimum, końcowy efekt nie da się w żaden sposób porównać z komercyjnymi produkcjami, które słyszymy w radiu, w telewizji i które kupujemy w postaci płyt lub plików ściąganych z Internetu.
Dlatego właśnie to wydanie magazynu Estrada i Studio Plus w całości poświęciliśmy tym dwóm elementom - bitom i basom. W tytule publikacji zachowaliśmy ich anglosaskie nazewnictwo, ponieważ jest doskonale rozpoznawalne i powszechnie stosowane, a poza tym świetnie wygląda na okładce... W zasadniczej treści magazynu stosujemy jednak polskie nazewnictwo, pisząc o bitach i basach.
Mamy nadzieję, że zawartość tego wydania EiS Plus pozwoli Wam odkryć nowe lądy w niezmierzonej przestrzeni rytmów i niskich częstotliwości. To właśnie one, głośno odtworzone w klubie czy na koncercie sprawiają, że u słuchaczy wydzielają się endorfiny, a oni sami odczuwają wyraźną przyjemność z odbioru muzyki. Zdolność sterowania rytmem i basem daje więc potężną władzę, a w tym wydaniu EiS Plus pokażemy Wam, jak ją zdobyć.



Hardware
Zanim zabierzemy się za produkcję muzyki basowej, musimy zorganizować swój warsztat pracy bazujący na sprzęcie
- Interfejs audio
- Monitory odsłuchowe
- Instrumenty
- Outboard


Metodologia
- Przewodnik po stylach muzycznych. Pokazujemy, jak tworzyć realistyczne rytmy w stylach zdominowanych przez bity i bas
- House
- Dubstep
- Drum’n’Bass
- Techno
- Hip-hip
- Dancehall
- Future Jungle
- Dekonstrukcja. Rozkładamy na czynniki pierwsze klasyczne utwory, starając się zapożyczyć ich charakterystyczne elementy
- Bity w różnych stylach. Układamy podstawowe rytmy - od funky rocka i drum’n’bass do dubstepu i Moombahtonu


Kreacja brzmień
- Tworzenie potężnych brzmień. Poszerz paletę swoich możliwości brzmieniowych w różnych stylach - od klasycznego Reese i bulgoczącego DnB do breakbeatu
- 9 fantastycznych brzmień. Poradnik, z którego dowiecie się, jak wykreować złożone, syntetyczne barwy od podstaw
- Programowanie syntetycznych bębnów. Dlaczego masz się ograniczać tylko do sampli, gdy czeka na Ciebie ogromny świat syntezy dźwięku
- Spektakularne bębny. Zobacz w jaki sposób możesz przenieść produkcję swoich ścieżek rytmicznych na zupełnie nowy poziom
- Agresywny, mocny bas. Jeśli w Twoim utworze brakuje jakiejś charakterystycznej barwy, to zapoznaj się z naszymi poradami odnośnie technik kreacji wielowarstwowych brzmień basu
- Gwiazdy syntezy. Zapoznaj się z naszymi samouczkami, w których pokazujemy jak tworzyć bity i partie basowe w popularnych syntezatorach do muzyki elektronicznej


Wiedza o dźwięku
- Bas. Bez najniższych, subbasowych elementów Twój dubstep to tylko „step”, a DnB to tylko „D”...
- Partie prowadzące. Dobór odpowiedniego brzmienia partii prowadzącej (lead), może znacząco wyróżnić Twoją kompozycję wśród wielu innych
- Narastania i dodatki. Za pomocą różnego typu wejść, narastania dźwięku oraz dodatkowych efektów możemy wzbogacić naszą aranżację i nadać jej ostateczny kształt


Miks
- EQ. Odpowiednia obróbka Twoich utworów wyróżni je na tle konkurencji, a korekcja może przywrócić do życia nudne, zatłoczone aranżacyjnie produkcje
- Zniekształcenia i saturacja. Pokażemy Ci jak uzyskać typowe dubstepowe barwy dzięki odpowiednio nałożonym zniekształceniom i saturacji





26-09-2014  

  Drukuj artykułDrukuj


PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved