EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w sierpniu
EiS 08/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD




     Spis treści


EiS Plus 7 - SPRZĘT DO STUDIA

SPRZĘT DO STUDIA

EiS PLUS 7 - sprzęt do studiaPanuje powszechne przekonanie o mitycznej wyższości "hardware“ nad "software“ bez szczegółowego wnikania w istotę sprawy. Dla wielu osób "hardware“ to jest coś, co nie wygląda jak komputer – czy będzie to syntezator, kompresor czy też korektor.
Tak naprawdę jednak większość współczesnych syntezatorów nie różni się znacząco od komputerów ze specjalistycznym oprogramowaniem. Zasadnicza różnica polega głównie na tym, że w komputerze można np. odebrać pocztę lub obejrzeć film, a w syntezatorze nie. Instrumenty w obu tych wersjach osadzone są na systemie liczącym, składającym się z procesora, pamięci operacyjnej i odpowiedniego oprogramowania. Jeśli zatem pojawia się różnica w brzmieniu, to jest ona na ogół efektem różnic w algorytmach i układach konwersji cyfrowo-analogowej.
Rzecz przedstawia się inaczej w urządzeniach typowo analogowych, takich jak procesory dynamiki czy korektory barwy dźwięku. Ich cyfrowe, wirtualne odpowiedniki zazwyczaj mają znacznie większą funkcjonalność i możliwości, a poza tym można je uruchomić w niemal dowolnej liczbie instancji. Sprzęt analogowy jest pod tym względem ograniczony, umożliwiając pracę tylko na tym torze sygnałowym, na którym go włączymy. W niektórych przypadkach pozwala jednak osiągnąć spektakularne efekty i daje fizyczny kontakt z regulatorami, które wpływają na brzmienie.
I jeśli miałbym wskazać główną różnicę między sprzętem a oprogramowaniem, to byłaby to właśnie ta swoista bezpośredniość, której software nigdy nie będzie miał. Zapraszam do lektury tego wydania Estrada i Studio Plus.
Nie zapomnijcie też zalogować się na stronie http://media.avt.pl, by bezpłatnie pobrać stamtąd wszystkie materiały dodatkowe, towarzyszące zamieszczonym tu artykułom.

Tomasz Wróblewski, redaktor naczelny



STAN GRY 2016

Opisy i prezentacje najciekawszego sprzętu do pracy w domowym i projektowym studiu nagrań, dostępnego obecnie na naszym rynku


SPRZĘT

Stwórz własne studio
Przeprowadzimy Cię przez proces tworzenia środowiska do pracy z muzyką
Jak usprawnić pracę?
Popraw swoją efektywność poprzez tworzenie wzorców i zachowanie właściwych procedur
Wielkie syntezatory
Przyjrzymy się bliżej temu, co się kryje we wnętrzu najpotężniejszych instrumentów elektronicznych na rynku, rozmawiając z ich twórcami i zaglądając do fabryk, w których powstają


OD PODSTAW

Przewodnik po CV
Choć świat, w którym żyjemy jest cyfrowy, ale jeśli chodzi o zastosowania muzyczne, w dalszym ciągu można się spotkać z klasycznym, analogowym sterowaniem za pośrednictwem napięcia – Control Voltage. Najwyższy czas chwycić za wtyczki i gdzieś je podłączyć
Przetwarzanie sprzętowe
Większość naszej pracy odbywa się w komputerze, ale niekiedy warto wyjść poza jego ramy
Efekty podłogowe w studiu
Efekty podłogowe zostały stworzone z myślą o gitarzystach, ale od dawna są używane do uzyskiwania interesującego brzmienia syntezatorów i maszyn perkusyjnych


PRZEWODNIK PO SPRZĘCIE

Roland TR-8
Zmaksymalizuj swoje bity: współpraca z DAW, rozszerzenia, techniki tworzenia rytmów
NI Maschine
Tworzenie, aranżowanie i miksowanie rytmów
DSI Pro 2
Basy/leady i brzmienia wielogłosowe
Sequential Prophet-6
Analogowe brzmienia, cyfrowe efekty
Novation Circuit
Zaawansowana synteza i tworzenie rytmów
Korg ARP Odyssey
Duofonia, bas, bębny


KOMPUTER I PRODUKCJA

Wejście do świata równoległego
Jak powstaje ta moc, bogactwo i głębia brzmienia w nagraniach, które uwielbiasz? Tajemnica tkwi w przetwarzaniu równoległym, które szczegółowo opisujemy
Odskulowe efekty syntezatorowe
Staromodne metody tworzenia efektów FX
Zniekształcenia i nasycenie w miksie
Wszystko o kreatywnym przesterowaniu, nasycaniu i ocieplaniu
Przewodnik po domowym masteringu
Mastering dokonywany w warunkach domowych wcale nie musi oznaczać jakichkolwiek kompromisów, a dostępne obecnie narzędzia pozwalają go zrealizować na przyzwoitym poziomie


PORADY

Garść praktycznych porad na bazie odpowiedzi na pytania naszych Czytelników



MEDIA AUDIO I WIDEO

Materiały do pobrania z serwisu media.avt.pl


Wielkie syntezatory (audio)
• Modulus 002
• Analogue Solutions Polymath
• Moog
• Nord
• Elektron Analog Keys
• Dave Smith Instruments
• Radikal Accelerator
• Studiologic Sledge
• John Bowen Solaris

Obróbka sprzętowa (audio)

Stan gry 2016 (audio/wideo)
• ROLI Rise
• Arturia BeatStep Pro
• Novation Circuit
• Akai Advance 49
• Korg Electribe Sampler
• FL Studio
• Arturia V Collection
• Moog Minifooger Chorus Omnisphere 2 Aira EFX
• Roland JD-XA
• Yamaha Reface
• Korg MS20M+SQ1
• Sequential Prophet-6
• AS Nyborg Modules Modor NF-1
• Nord Stage 2 EX88
• Roland JDXi

Efekty podłogowe w studiu (wideo)
Przewodnik po CV (wideo)

PRODUKCJA
• Oldskulowe efekty syntezy (audio)
• Obróbka równoległa (audio)
• Mastering (audio)
• Zniekształcenia i saturacja w miksie (audio/wideo)

PORADNIK PRODUCENTA
• NI Maschine (audio)
• DSI Pro 2 (wideo)
• Korg ARP Odyssey (wideo)
• Prophet-6 (wideo)
• Novation Circuit (wideo)
• Roland TR-8 (wideo)


31-10-2016  

  Drukuj artykułDrukuj


PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved