Czy ktoś z Was ma doświadczenie z tymi monitorami? Warto na nie zwrócić uwagę? Miałem okazję je dziś odsłuchać, a także inne, drogie Adam A7X, jako porównanie. To jedyne monitory, jakie słyszałem w życiu, nie mam punktu odniesienia do innych. Według mnie grają lepiej, niż Adamy, jakby więcej dołu i na pewno góry, w Adamach słyszę głównie środek. Czy warto je kupić(720zł para nowych)? Martwi mnie bas reflex z tyłu, bo chyba będą stać blisko ściany, ale jak pisałem - inne to kot w worku, bo nie mam możliwości osłuchania... :/
ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się w tym temacie? :)
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Pracuje na adamach a7x od 5lat. Wg mnie adamy mają dużo góry a skoro tamte mają jej jeszcze więcej to w mojej opinii może to się przekładać na ciemne mixy. Co do środka. Środek jest bardzo ważny i bardzo dobrze, że go słyszysz. Tam jest dużo informacji muzycznych. Dzięki temu, że słyszysz go w adamach masz możliwość zrobienia tam porządku podczas mixowania. Więcej góry i dołu nie oznacza, że monitor jest lepszy.
Owocnych poszukiwań.
Pozdrawiam
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Z tych dwóch, oczywiście jeśli Twój budżet to przewiduje, brałbym Adamy. Zrobisz na nich więcej i "starczą" Ci na dłużej, o ile nie dożywotnio. Ale nie skreślałbym opcji pośrednich. Np. Mackie mk 1 i 2 grały bardzo fajnie jak na swoją cenę, więc zakałdam że mk 3 nie odstają zbytnio. W drugiej kolejności KRK.
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
...Zwróć również uwagę na Focal z serii Alpha... 50 lub 65. Zacne monitory typu bass reflex i otwory z przodu... generalnie preferuj obudowy zamknięte... znacznie łagodniejsza charakterystyka w dole pasma ale niestety tego typu monitory idą w cenę....
A co myślicie o monitorach:
-PreSonus Eris 5 (743zl/ para)
-Tannoy Reveal 502 (ok. 1200zł/para), 402 (742zl/para)??
A może coś innego? To mają być pierwsze monitorki i fajnie byłoby zmieścić się poniżej 1000zł... Głównie chodzi o rap, hip-hop, może reggae. Jak mówiłem - Esio całkiem mi się spodobały, jednak nie mam porównania z innymi :/
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
No nie wiem... I ten bass reflex z tyłu :/ Ciągle po głowie chodzą mi KRK RP5 G2/G3, ale nie wiem czy to dobry wybór...
Oczywiście używane monitory też wchodzą w grę :) A może używki Alesis M1 MK2 za 600+wysylka?
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
A7X w zawodowych kręgach uchodzą za "jedne z bardziej poprawnych - niedrogich monitorów" bliskiego pola, jest to produkt do pracy ukazujący bardzo drobne niuanse dzięki swojej selektywności, można powiedzieć, że jest to taki Entry level.
Wbrew temu co napisałeś w A7X środek jest nieco wycofany względem reszty pasma, czego nie do końca widać na wykresie pomiarowym, ale podczas pracy z wokalami w miksie, czuć, mając drugą niezależną parę monitorów, że natężenie dźwięku jest w tym paśmie zdziebko niższe.
Nie mniej jednak, wybór monitorów na podstawie pasma przenoszenia jest największą bzdurą z jaką się spotkałem. Monitor, na którym z powodzeniem się pracuje, powinien przenosić pasmo 50hz - 16 khz (+/- 3db). Równość charakterystyki odczuwalnej jest zależna od pomieszczenia odsłuchowego i zdolności słuchowej, co niema nic wspólnego z tym co deklaruje producent. Ludzki zmysł słuchu akomoduje się do warunków, a postrzeganie równości charakterystyki czy wzorca brzmieniowego jest bardzo względna.
Zadaniem monitorów jest zdolność reprodukcji bardziej selektywnej niż sprzęt typu HIFI, czego nie spotkałem w monitorach z półki cenowego do 1,5 kpln / sztuka.
Jak poczytasz stronę SoundOnSound możesz dojść do wniosku, że monitorów studyjnych za mniej niż 400$ za sztukę się nie kupi, tylko monitory, które udają, że nimi są.
- Soundscape
- Posty: 2054
- Rejestracja: czwartek 15 mar 2007, 00:00
- Kontakt:
Re: ESIO nEAR 05 Extreme - monitory warte uwagi?
Jak poczytasz stronę SoundOnSound możesz dojść do wniosku, że monitorów studyjnych za mniej niż 400$ za sztukę się nie kupi, tylko monitory, które udają, że nimi są.
*********************************************
Ciekawi mnie bardzo czy szanowny kolega pracował na czymś innym niż A7X. Nie, że się czepiam, po prostu czysta ciekawość ;)
Jeśli w grę chodzą używane monitory, poszukał bym Fostex PM0.5 MK II. Powinny się mieścić w budżecie.
Idąc dalej w propozycjach, bardzo pożądna jest seria Focal Alpha w swojej kategorii cenowej.
Mackie MR5 dadzą też radę (MK II jak i MK III również).
KRK odpadają. Za wyjątkiem Expose E8B (nie wiem czy jeszcze produkowane) wszystkie.
Proponowanie A7X na początek (i w ogóle) to trochę pomyłka. Do ceny tych paczek można ciut dołożyć i kupić APS Coax. Zamknięta konstrukcja to nie tylko czytelniejszy (ciut jednak mniejszy) bas, ale też trochę mniej problemów w nie do końca zaadaptowanym pomieszczeniu. (Sam się na nie teraz decyduję.)
Dalej są moim zdaniem bardzo udane Neumanny KH120A. (Również niewiele droższe od A7X.)
PS: Jak się chcę, to można pracować na wielu głośnikach różnych producentów. Wiadomo też, że im wyżej cenowo, tym większe oczekiwania, ale też tym bardziej może być lepiej. Można sobie też postawić Unity Audio The Rock i wszystkim jestem w stanie zagwarantować, że wszystko co tu wymieniłem wyląduje w koszu, tylko po co? Niech wszyscy wybiorą to co im najbardziej pasuje w danym przedziale cenowym a później czas pokarze czy pójdą dalej po drabince. Sugerując początkującym lub mniej zamorznym forumowiczom nie kupowanie niczego taniego jest nie fair. Szczególnie monitorów, które wcale nie są tak cudowne w dzisiejszych czasach. Każdy musi gdzieś zacząć, rozwijać się i do czegoś dążyć. I tego wszystkim życzę - bezstresowej realizacji marzeń i dążenie do celu i udoskonalania swoich umięjętności. Nawet na monitorach za 1k pln.