Reason 8

Wszelkie inne pytania związane z tematyką poruszaną w naszym magazynie
Awatar użytkownika
mytnik
Posty: 1308
Rejestracja: czwartek 20 maja 2004, 00:00

Reason 8

Post autor: mytnik » piątek 08 kwie 2016, 11:26

Witam, szukam kolegów użytkowników tego softu do wymiany doświadczeń. Jestem nim absolutnie zafascynowany, a z sąsiedniego wątku wiem że jest nas conajmniej 3 na tym forum

drummer

Awatar użytkownika
FreeFan
Posty: 26
Rejestracja: sobota 01 mar 2008, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: FreeFan » piątek 08 kwie 2016, 12:41

...Witam, szukam kolegów użytkowników tego softu do wymiany doświadczeń. Jestem nim absolutnie zafascynowany, a z sąsiedniego wątku wiem że jest nas conajmniej 3 na tym forum...



UUUU kolega już nie kocha Reapera

Awatar użytkownika
mytnik
Posty: 1308
Rejestracja: czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: mytnik » piątek 08 kwie 2016, 13:13

UUUU kolega już nie kocha Reapera ... 


Nie kochałem go nigdy, co nie zmienia faktu że jest to porządny daw ale dla mnie strasznie upierdliwy
mnóstwo funkcji nie do spamiętania ciągle się zawieszałem na zasadzie "gdzieś to było, jakoś to kiedyś zrobiłem tylko nie pamiętam gdzie"
instrukcja to element konieczny
ciągłle aktualizacje
ogólnie jako zwykły rejestrator ok, ale do szerszych zastosowań dość skomplikowany, później bardziej upodobałem sobie podium free


Natomiast od kiedy mam reasona mam spokój z pluginami, a do osiągnięcia zamierzonego celu wystarczy ruszyć głową. Instrukcje w zasadzie przejrzałem raz i wystarczy. Jakość fx  i instrumentów porządna i w zupełności mnie zadowala
za pomocą jednego narzędzia robię wszytko co jest mi do życia potrzebne, choć nie rejestrowałem jeszcze sesji wielościeżkowej - jestem przyzwyczajony do cubasobodobnych, ale sądzę że moje obawy są niepotrzebne


oczywiście są też minusy, jak to w praktyce z każdym daw bywa ale te które zauważam akurat wpływają na mój proces pozytywnie


Podsumowując:
Stabilność, stabilność i jeszcze raz stabilność
Moźna osiągnąć charakter pracy zbliżony do typowych daw (cubase, reaper, podium) jak i Live (bardziej namiastka ale też nie zawsze kombany są konieczne)
Jakość, jakość i jeszcze raz jakość
Szerokie możliwości ogranioczone chyba tylko wyobraźnią
No i rack para studyjny - może zniechęcić albo zafascynować jak się stało w końcu ze mną bo długo się nad zakupem zastanawiałem ale w końcu ilość za przeważyła

drummer

Michal22
Posty: 20
Rejestracja: poniedziałek 30 sty 2012, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: Michal22 » piątek 08 kwie 2016, 17:46

No więc zgłaszam się jako użytkownik Reason 8 :)


Mogę przedstawić zalety i wady według mnie tego DAW.


ZALETY:



  1. Gdy już trochę go poznamy to środowisko pracy jest bardzo intuicyjne i łatwe w obsłudze.

  2. Na pokładzie znajduje się bardzo dużo dobrej jakości intrumentów i efektów, które możemy łączyć ze sobą w combinatorze i tworzyć jakby własne instrumenty bądź efekty. Można zaprogramować w nim określone zadania dla przycisków, pokręteł - naprawdę combinator to potężne narzędzie. Wspaniała rzecz.

  3. Gdy dokupimy instrumenty, efekty lub narzędzia w sklepie propellerheads, za pomocą jednego przycisku możemy zainstalować je w Reason w najnowszych wersjach, bądź zaktualizować. Dokupiłem sporo wtyczek, więc takie udogodnienie jest dla mnie nieocenione.

  4. Dużo w sklepie kreatywnych narzędzi, np. Volt-sl1, w którym możemy zaprogramować z łatwością swoje własne banki ustawień i płynnie pomiędzy nimi przechodzić, korde sequencer - potężny sekwencer do szybkiego tworzenia keyboardowych podkładów :) i nie tylko, wiele świetnych narzędzi do kontroli CV dla sterowania automatyką, generatorów uderzeń jak np. euclid rhytm generator, proste narzędzia do rozdzielaniu sygnału na pasma i odrębnemu ich efektowaniu (co zresztą łatwo zrobić bez dodatkowych narzędzi w "gołym" Reasonie). Możliwości jest cała masa ze względu na tak przemyślany - elastyczny routing sygnału. Np. funkcję sidechain możemy stworzyć na ogromną liczbę sposobów, w zależności od potrzeb.

  5. Niesamowita stabilność. Korzystam od premiery z Reason 7 do dzisiaj (jestem na 8) i nigdy mi się program nie zwiesił, ani nie straciłem żadnego projektu. Miałem przypadek, że po namotaniu trochę w kabelkach z tyłu rack-a wywalała mi się jedna wtyczka - wyskakiwał komunikat o błędzie - program dalej stabilny. Problem zgłoszony do Propellerhead, potwierdzili błąd, ale niestety nie dali rady pomóc ze względu na brak kontaktu z deweloperem i w zamian za tą wtyczkę - kosztowała chyba 9 euro dostałem od nich refill za 99 euro. :)

  6. Po zapisaniu projektu jest on w jednym pliku, a nie w kilkunastu. Oczywiście wszystkie ścieżki można wyeksportować jednym kliknięciem po wybraniu opcji, np. czy eksportować z kanałami wysyłkowymi, czy np. kanały wysyłkowe oddzielnie, itp.

  7. Bardzo proste tworzenie kanałów równoległych i grup, ale z wadami o czym napiszę później.

  8. Świetny mikser główny z bramkami, kompresorami ścieżek i głównym klejącym, equalizerami z analizatorem widma, 8 wysyłkami, na każdym kanale możliwość załadowania swojego combinatora oraz dołożenia kolejnych, możliwość swobodnej zmiany toru (comp-eq-insert).

  9. Bardzo dobrej jakości time stretching i łatwość korzystania z niego, jak i z funkcji komponowania jednej ścieżki z kilku.

  10. Mógłbym pisać wiele, ale podsumuje zalety jako wielką kreatywność. Po kupieniu Reasona i poznaniu jego możliwości, możemy sami zbudować bez problemów dynamiczny equalizer, wielopasmowy kompresor, efektować wybrane pasma, tworzyć własne instrumenty, banki brzmień i efekty, programować ich sterowanie w combinator itd. Ten soft uczy tego, w jaki sposób coś działa w taki sposób, a nie inny. W innych DAW miałem wrażenie, że kupienie wtyczki było w pewnym sensie dostaniem gotowego produktu na tacy. Ja w Reason mogłem ją zrobić samemu za pomocą pokładowych narzędzi i w ten sposób nauczyć się tego, jak to coś działa. Oczywiście można skorzystać ze sklepu i kupić sobie takie przybajerzone wtyczki również.


WADY:



  1. Brak automatycznej kompensacji opóźnienia na kanałach równoległych. Jest wtyczka taka jak VMG-01 sample delay, ale ustawianie jej jest denerwujące. Na dodatek w niektórych wtyczkach opóźnienie jest zmienne przy różnych ustawieniach, więc gdy trochę pokręcimy gałkami, to latencja może się zmienić i musimy ustawiać od nowa. Moim zdaniem jest to wielkie niedopatrzenie Propellerheads i uważam, że przy premierze funkcjonalności w postaci kanałów równoległych funkcja kompensacji opóźnienia powinna być wkompnowana w mikser SSL od razu.

  2. Brak zamrażania ścieżek. Jest teraz opcja, aby wyeksportować wszystkie lub pojedyncze kanały do nowych ścieżek, ale w ten sposób dublują się ścieżki i dla mnie tworzy to bałagan w projekcie. Uważam, że powinni w mikserze SSL dodać opcję zamrażania w tym samym kanale, tak aby zwalniać swoje zasoby procesroa do pracy nad nowymi ścieżkami. Po odmrożeniu przechodzimy do edycji.

  3. Brak funkcjonalności "kopiuj nuty do sekwencera". W sklepie są naprawdę interesujące narzędzia do tworzenia rytmów, akordów, linii melodycznych, ale brakuje opcji, aby jednym kliknięciem przenieść te rzeczy do sekwencera. Można to zrobić instalując sterownik wirtualnego midi, ale uważam, że powinno być już to w standardzie programu, bez kombinowania.

  4. Ciągle zbyt ograniczone SDK, które nie pozwala niektórym deweloperom na przenoszenie jeszcze swoich wtyczek.

  5. Brak suwaka do ustanawiania liczby cięć przy transjentach w opcji edycji nagrania. Transjenty są dodane z automatu i co najwyżej można je dodawać, przesuwać lub kasować ręcznie, ale brakuje takiego suwaka jak jest w ReCycle.

  6. Trochę ubogi sekwencer. Powinien mieć więcej opcji, tj. malowanie akordów, dostosowywanie nut do akordu lub skali, odwracanie lini automatyzacji w pionie i poziomie, kwantyzowanie punktów załamiania lini automatyzacji, możliowść tworzenia geometrycznych krzywych itd. Świetnie, gdyby w sekwencerze zamontowali jakiś algorytm, do korekcji wysokości dźwięku - coś w stylu Celemony Melodyne. Obecnie jest do takich rzeczy Neptune Pitch Adjuster, ale przy dużej różnicy wysokości dźwięku z oryginałem brzmi on dla mnie sztucznie. Propellerhead powinni wdrożyć coś na zasadzie Melodyne do swojego sekwencera.

  7. Brak możliwości przeciągnięcia dźwięku z sekwencera do Kong-a bezpośrednio. Trzeba najpierw zapisać ścieżkę, a następnie wybrać ją z przeglądarki.

  8. Przeglądarka jest moim zdaniem za wolna. Tzn. uważam, że urządzenia powinny być otagowane, czyli - wpisując comp pokazuje mi wszystkie urządzenia z opcją kompresora, limit - z funkcją limitera itd. Dodatkowo teraz po wpisaniu w wyszukiwarkę ciągu znaków należy potwierdzić to jeszcze enterem. Jest to dla mnie zbędne. Wyszukiwarka powinna szukać automatycznie bez potwierdzania.

  9. Brak trybu odgrywania loopów tak jak ma to miejsce w Ableton. Tzn. jest taka możliwość, ale to taka proteza.


Chętnie podyskutuję na temat Reason-a bo jestem jego wielkim fanem. :)


 


Pzdr


perfektsound
Posty: 321
Rejestracja: wtorek 17 cze 2008, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: perfektsound » piątek 08 kwie 2016, 23:10

...
Witam, szukam kolegów użytkowników tego softu do wymiany doświadczeń. Jestem nim absolutnie zafascynowany, a z sąsiedniego wątku wiem że jest nas conajmniej 3 na tym forum...
 




Używam Reasona od lat (od wersji 4), kupuję tylko apgrejdy. Obecnie używam wersji 8 z kilkoma dodatkowymi rozszerzeniami RE. Mam różne doświadczenia, Reason to dla mnie przyjemny i szybki program do szkicowania muzy. Główna wada - program trąci myszką. Kod Reasona nie był zmieniany od 2000 roku, mamy ten cholerny aliasing, przez co syntezatory Reasona nigdy w renderach nie brzmią tak dobrze jak np. Native Instruments czy U-He.


Natywne instrumenty i efekty Reasona nie zmieniane od lat wciąż tkwią w wersjach 1.0. Combinator to świetna rzecz, ale 4 gałki, 4 przyciski i brak filtra midi dzisiaj trąci trochę prehistorią (biorąc pod uwagę, co potrafią odpowiedniki combinatora w StudioOne, Tracktion czy w Abletonie). Combinator powstał w 2005 roku nie był zmieniany od tamtego czasu.


Pokładowe wtyczki są przeraźliwie ubogie w porównaniu z tym, co np. od razu dostajemy w Studio One, Logicu czy w Abletonie Live. W dodatku wiele z nich ma latencję i nie można jej skompensować. Propellerhead przestał aktualizować składniki Reasona, tylko woli sprzedawać dodatki - np. nie zaktualizowali nigdy żadnego z reasonowych syntezatorów, za to można sobie kupić nowego Parseca za 119 euro. Jedna aktualizacja reverba wiosny nie czyni ;)


Do tego ciężka do pojęcia kultura apgrejdów Propellerheads - za każdy, nawet niewielki apdejt programu (np. żenujące doczekane po latach przeciąganie pliku wprost do programu) trzeba słono płacić. Propellerhead nigdy nie kieruje ofert dla apgrejdowiczów, tylko dla nowych klientów.


Wtyczki Rack Extensions są przypisane do jednego użytkownika: nie można ich sprzedać, wymienić się z kimś czy darować komuś. Nawet jeśli sprzedamy Reasona, to tylko goły program. Jeśli sprzedamy konto z wtyczkami, wykryją to i wygaszą całą licencję.


Wybór wtyczek jest ograniczony, no i brak tam dużych nazw. Korg, U-He, Cakewalk, Audio Damage, FXpansion itp. porzucili rozwijanie wtyczek dla Reasona - nawet nie aktualizują starych. Arturia po wstępnym zainteresowaniu też odmówiła.


Reason jest programem nieco w tyle za resztą muzycznego rynku (np. dopiero od 3 lat ma wyjście midi! i to też takie biedne), z ograniczonym SDK, niesamowicie zamkniętym. Ma to jednak swoje zalety: mam zainstalowanego Reasona na kilku komputerach w różnych miejscach. Reason wszędzie wygląda tak samo, wystarczy tylko się zalogować online. Reason jest niesamowicie stabilny, bardzo rzadko się wiesza. Aliasing psuje jakość dźwięku, ale dzięki temu Reason nawet w najnowszej wersji w miarę rzeźko chodzi na 8 letnim Macbooku Pro.



Alternatywna muzyka elektorniczna.

Awatar użytkownika
mytnik
Posty: 1308
Rejestracja: czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: mytnik » wtorek 12 kwie 2016, 10:24

Obszernie, miło


@Michal22: Dla mnie wtyczka Jammer rozwiązała problem i już mam wszystko czego oczekiwałem od Abletona, ale zdaję sobie sprawę, że to może być zbyt mało. Drugim narzędziem jest Repeat Looper ale jeszcze się nie nauczyłem z nim sprawnie pracować, albo jest trochę toporny

@perfektsound: nie wiem czy niezmieniane od lat narzędzia to nie zaleta ułatwiająca pracę nad starymi projektamiubogie wtyczki w porównaniu z innymi programami owszem, ale możliwość szerokiego kreowania własnych rozwiązań z prostych klocków to dla mnie tez zaleta


 


Moimi minusami na teraz będą:
* organizacja rozszerzeń na koncie - pobrałem jakiś bezsensowny freeware i nie idzie go usunąć z listy, podobnie jest z try'ami - znikają po pewnym czasie ale od razu nietrafionych testów nie zlikwidujemy
* współpraca z kontrolerami - brak midi out w sterowniku - posiadam Livid Base, ale dedykowany wogóle mi nie pasuje i chciałbym korzystać z własnych ustawień. Dla przykładu w Live Lite wymiana danych w obie strony jest banalnie prosta, w Reason mapowanie dla sterownika w trybie multichannel to dla mnie jeszcze zagadka. Na razie radzę sobie z Generic Midi, ale to jeszcze nie to. Jak pojawi się trochę wolnego czasu to przysiądę nad SDK i może samemu coś uda się wykombinować.
* upodobałem sobie Kong jako moduł brzmieniowy dla e-perkusji. Dziwnie zachowują się instrumenty wielowarstwowe, np Ride. Jeśli dostanie mocny strzał (edge velocity w okolicach 100-127) i potem serię szybkich cichych uderzeń (bow poniżej 100) działa jakby polifonia wynosiła tylko 4 (tak na ucho wyliczyłem). 5 uderzenie całkowicie urywa wybrzmiewanie edge. Podobnie zachowuje się NN-XT


 

drummer

Awatar użytkownika
hubertkot
Posty: 19
Rejestracja: wtorek 10 cze 2014, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: hubertkot » wtorek 12 kwie 2016, 15:27

...
Obszernie, miło

@Michal22: Dla mnie wtyczka Jammer rozwiązała problem i już mam wszystko czego oczekiwałem od Abletona, ale zdaję sobie sprawę, że to może być zbyt mało. Drugim narzędziem jest Repeat Looper ale jeszcze się nie nauczyłem z nim sprawnie pracować, albo jest trochę toporny

@perfektsound: nie wiem czy niezmieniane od lat narzędzia to nie zaleta ułatwiająca pracę nad starymi projektamiubogie wtyczki w porównaniu z innymi programami owszem, ale możliwość szerokiego kreowania własnych rozwiązań z prostych klocków to dla mnie tez zaleta

 

Moimi minusami na teraz będą:
* organizacja rozszerzeń na koncie - pobrałem jakiś bezsensowny freeware i nie idzie go usunąć z listy, podobnie jest z try'ami - znikają po pewnym czasie ale od razu nietrafionych testów nie zlikwidujemy
* współpraca z kontrolerami - brak midi out w sterowniku - posiadam Livid Base, ale dedykowany wogóle mi nie pasuje i chciałbym korzystać z własnych ustawień. Dla przykładu w Live Lite wymiana danych w obie strony jest banalnie prosta, w Reason mapowanie dla sterownika w trybie multichannel to dla mnie jeszcze zagadka. Na razie radzę sobie z Generic Midi, ale to jeszcze nie to. Jak pojawi się trochę wolnego czasu to przysiądę nad SDK i może samemu coś uda się wykombinować.
* upodobałem sobie Kong jako moduł brzmieniowy dla e-perkusji. Dziwnie zachowują się instrumenty wielowarstwowe, np Ride. Jeśli dostanie mocny strzał (edge velocity w okolicach 100-127) i potem serię szybkich cichych uderzeń (bow poniżej 100) działa jakby polifonia wynosiła tylko 4 (tak na ucho wyliczyłem). 5 uderzenie całkowicie urywa wybrzmiewanie edge. Podobnie zachowuje się NN-XT

 ...
 




ja działam na reasonie 7. Aktualizacji nie robiłem z uwagi na cena vs zakres zmian. Drop and drag to trochę za mało. 


Mam jeszcze paczkę synthetic rig. 




Ogólnie program dość fajny.... mały minusem za ograniczoną mozliwość edycji sampli... 


perfektsound
Posty: 321
Rejestracja: wtorek 17 cze 2008, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: perfektsound » środa 13 kwie 2016, 23:15



@Michal22: Dla mnie wtyczka Jammer rozwiązała problem i już mam wszystko czego oczekiwałem od Abletona, ale zdaję sobie sprawę, że to może być zbyt mało. Drugim narzędziem jest Repeat Looper ale jeszcze się nie nauczyłem z nim sprawnie pracować, albo jest trochę toporny

Jammer miewa problemy z tempem pętli, był o tym wątek na forum Reasona. RepeatLooper - kupiłem kiedyś, wtyczka zupełnie podstawowa, ale nie ma niczego podobnego dla Reasona, więc jest chcąc niechcąc bezkonkurencyjna. Jest OK, natomiast ma od samego początku problem z czyszczeniem bufora nagranej pętli. Spróbuj parę razy powciskać end i clear przy nagrywaniu pętli a zrozumiesz, że jest to źle rozwiązane i słabo sprawdza się w sytuacji live.Ale dopóki nie zaczniesz tam mieszać tymi parametrami wtyczka sprawdza się ;)


* upodobałem sobie Kong jako moduł brzmieniowy dla e-perkusji. Dziwnie zachowują się instrumenty wielowarstwowe, np Ride. Jeśli dostanie mocny strzał (edge velocity w okolicach 100-127) i potem serię szybkich cichych uderzeń (bow poniżej 100) działa jakby polifonia wynosiła tylko 4 (tak na ucho wyliczyłem). 5 uderzenie całkowicie urywa wybrzmiewanie edge. Podobnie zachowuje się NN-XT


Ja używam Konga z modułem NNXT w komórce. Wielowarstwowość jest słaba w Kongu (jak i NNXT), nie przeceniaj parametru velocity, bo nie jest aż taki zniuansowany jakbyś się spodziewał. Szlag Cię trafi, jak zaczniesz tu za mocno rzeźbić - to nie Dream Theater, to prosty program perkusyjny ;) Moim zdaniem 3-4 wartswy to max, jeśli używasz triggerów perkusyjnych.


Jako ciekawostkę powiem Ci, że ja używałem bębnów (djembe i conga) z mikrofonem do triggerowania padów Konga - dźwięki uderzenia w bęben były przez Reasona konwertowane w locie na sygnały CV i wysyłane do "gate in" padów Konga ;) Na sumie dźwięk z bębnów był miksowany z samplami z Konga. Takie tam efekciarstwo, ale możliwe tylko dzięki modularności Reasona.


Alternatywna muzyka elektorniczna.

Awatar użytkownika
mytnik
Posty: 1308
Rejestracja: czwartek 20 maja 2004, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: mytnik » czwartek 14 kwie 2016, 11:36

Jammer miewa problemy z tempem pętli, był o tym wątek na forum Reasona.


Mógłbyś odrobinę rozwinąć?




RepeatLooper - kupiłem kiedyś, wtyczka zupełnie podstawowa, ale nie ma niczego podobnego dla Reasona, więc jest chcąc niechcąc bezkonkurencyjna. Jest OK, natomiast ma od samego początku problem z czyszczeniem bufora nagranej pętli. Spróbuj parę razy powciskać end i clear przy nagrywaniu pętli a zrozumiesz, że jest to źle rozwiązane i słabo sprawdza się w sytuacji live.Ale dopóki nie zaczniesz tam mieszać tymi parametrami wtyczka sprawdza się ;)


No właśnie z tym się męczę, działa to bardzo źle. Bez clear i end nie idzie nagrać  master loopa, a z kolei ustawianie tempa przez tap nie jest czasami porządane i moim zdaniem mniej "pewne"




Ja używam Konga z modułem NNXT w komórce. Wielowarstwowość jest słaba w Kongu (jak i NNXT), nie przeceniaj parametru velocity, bo nie jest aż taki zniuansowany jakbyś się spodziewał. Szlag Cię trafi, jak zaczniesz tu za mocno rzeźbić - to nie Dream Theater, to prosty program perkusyjny ;) Moim zdaniem 3-4 wartswy to max, jeśli używasz triggerów perkusyjnych.


Dokładnie z NN-Nano, używam nawet ok 30 sampli. Najgorzej spisuje się Ride, z werblem poradziłem sobie poprzez pad group (alt) wykorzystując sample dla prawej i lewej ręki. Efekty są lepsze niż przy BFD Eco (z modułem alesis trigger io, a jak wiadomo to słaby i przestarzały już sterownik) Tak samo można każdy instrument potraktować (im więcej grup tym większa "polifonia" i mniejsze "zcinanie" ride), ale nie zmieszczę zestawu w jednym kongu. Dodatkowo 4 stany otwarcia hh można zaprogramować dla Hit Type 1-4 dowolnym CC. Diwi mnie natomiast działanie dużego NN-XT, mam sample od Kuby Majerczyka (Vintage drumset), ale są też dostępne w sklepie zestawy od FxPansion. Albo mam jakiś błąd albo działa to niewydolnie.




Jako ciekawostkę powiem Ci, że ja używałem bębnów (djembe i conga) z mikrofonem do triggerowania padów Konga - dźwięki uderzenia w bęben były przez Reasona konwertowane w locie na sygnały CV i wysyłane do "gate in" padów Konga ;) Na sumie dźwięk z bębnów był miksowany z samplami z Konga. Takie tam efekciarstwo, ale możliwe tylko dzięki modularności Reasona.


Też już to opanowałem, fajna rzecz.Nie mam jednak pomysłu jak wykorzystać pady jako klawisze i podawać je na jakiś syntezator strojąć je napięciem do porządanej wartości nut. Udało mi się osiągnąć taki półśrodek za pomocą różnych bramek, ale niestety działa tylko monofonicznie - oczywiście można zwielokrotnić każdy synt dla każdego pada, ale to trochę się rozrasta w racku

drummer

perfektsound
Posty: 321
Rejestracja: wtorek 17 cze 2008, 00:00

Re: Reason 8

Post autor: perfektsound » czwartek 14 kwie 2016, 13:41



Też już to opanowałem, fajna rzecz.Nie mam jednak pomysłu jak wykorzystać pady jako klawisze i podawać je na jakiś syntezator strojąć je napięciem do porządanej wartości nut. Udało mi się osiągnąć taki półśrodek za pomocą różnych bramek, ale niestety działa tylko monofonicznie - oczywiście można zwielokrotnić każdy synt dla każdego pada, ale to trochę się rozrasta w racku
...
 




Próbowałeś wtyczki CV tuner ?





Alternatywna muzyka elektorniczna.

ODPOWIEDZ