EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w marcu
EiS 03/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



Forum EiS


Być eko - tak czy nie?
    27.03.2017 | 16:44 | Odpowiedzi: 1
Reklamy zamieszczane przez użytkowników forum
    27.03.2017 | 15:26 | Odpowiedzi: 6
Cubase Pro 9 - zawiesza się po jakimś czasie
    25.03.2017 | 23:53 | Odpowiedzi: 7
MIDI i paint
    25.03.2017 | 12:59 | Odpowiedzi: 0
M-audio Keystation 88 vs Alesis Q88
    25.03.2017 | 01:10 | Odpowiedzi: 5
Plugin z "okrzykami"
    23.03.2017 | 21:49 | Odpowiedzi: 6
Nowe interfejsy audio od Roland (Rubix24)
    23.03.2017 | 15:58 | Odpowiedzi: 2
Słuchawki - AKG K240 czy K271?
    23.03.2017 | 00:26 | Odpowiedzi: 12
Dysk do laptopa 3TB
    21.03.2017 | 22:42 | Odpowiedzi: 9
Tantiemy Zaiks przed zarejestrowaniem utworu
    21.03.2017 | 17:51 | Odpowiedzi: 8
RME Fireface 800 - phantom
    21.03.2017 | 10:30 | Odpowiedzi: 2
Bome Midi Translator Pro - kółko myszki - encoder w Behringer BCR2000 - reguły outgoing.
    20.03.2017 | 19:06 | Odpowiedzi: 0

Dział: Instr. elektron. Make Noise Erbe-Verb, moduł eurorack, stan idealny - 1900 zł. Warszawa. Tel. 534-119-722. E-mail: wyffyryfy@gmail.com
Dział: Instr. elektron. Abstract Data Octocontroller, moduł eurorack, stan idealny - 1490 zł. Warszawa. Tel. 534-119-722. E-mail: wyffyryfy@gmail.com
Dział: Instr. elektron. Rossum Morpheus, moduł eurorack, stan idealny - 1850 zł. Warszawa. Tel. 534-119-722. E-mail: wyffyryfy@gmail.com

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
Nagrywanie orkiestry



    Andrzej_89  

     

 Wysłany: 17-08-2016; 16:30   

Witam,

Dysponuję niedużym sprzętem do nagrań mobilnych i dostałem ostatnio zlecenie na nagranie orkiestry półsymfonicznej- półbigbandowej. Zlecenie obejmuje nagranie oraz miks i master około 10 utworów w połączeniu z zespołem rockowym w autorskiej aranżacji. Nie musi być to nagranie PROFESJONALNE przez duże P. Od razu zaznaczam, że zdaję sobie sprawę z tego, że takich zleceń powinna się podejmować profesjonalna firma z bogatym doświadczeniem i dużym zasobem sprzętu. Jednakże muszę to zlecenie zrealizować bo terminy gonią a jest to koleżeńskie zobowiązanie. Planuję zrealizować to jak najlepiej się da za pomocą tego co już mam.

Mics:

- Rode M5 (para)
- Rode M3
- MXL 770
- MXL 840 (para)
- Audix i5
- Blue Bluebird
- Shure SM57

Interfejs:

- PreSonus Studio 192

Tak więc jestem w stanie łącznie podłączyć 8 wejść mikrofonowych i w ten sposób coś zarejestrować. Nie mam możliwości dopożyczenia od kogoś rozszerzeń ilości wejść oraz dopożyczenia innych mikrofonów. Ew. jeśli są firmy które zajmują się wynajmowaniem takiego sprzętu to proszę o podanie propozycji. Proszę o pomoc w efektywnym wykorzystaniu tego sprzetu oraz możliwie jak najlepszej rejestracji. Nagrania odbędą się w filharmonii na sali koncertowej. Skład orkiestry obejmuje dość skąpy kwintet smyczkowy, fortepian, zestaw perkusyjny, gitarę elektryczną, gitarę basową, flety, klarnety, saksofony i trąbki oraz pare przeszkadzajek.

Ogromnie cenię sobie doświadczenie realizatorów goszczących na tym forum Wink Mimo to prosze o powstrzymanie się od udzielania odpowiedzi odradzających podejmowanie się tej realizacji. Jedyne o co proszę to o porady dotyczące możliwie najlepszego rozstawienia mikrofonów. Jestem wdzięczny za wszelkie porady! Innocent




    gores  

     

 Wysłany: 17-08-2016; 16:52   

Hej! Która filharmonia?




    Andrzej_89  

     

 Wysłany: 18-08-2016; 10:36   
...Hej! Która filharmonia?...



-----------------------------------------


Tajne przez poufne


    Caroozo  

     

 Wysłany: 19-08-2016; 06:56   

Skład orkiestry obejmuje dość skąpy kwintet smyczkowy, fortepian, zestaw perkusyjny, gitarę elektryczną, gitarę basową, flety, klarnety, saksofony i trąbki oraz pare przeszkadzajek.

Orkiestry nie nagrywałem, ale big-band i zespoły zdarzało się. Powiem tak (jak to ja - szczerze i prosto z mostu) - ugryzłeś troszkę więcej niż możesz przełknąć. Na setkę na obecnym sprzęcie w sposób zgodny ze sztuką tego na 99% NIE nagrasz. Czemu? Lecimy od tyłu - perkusjonalia - minimum jeden mikrofon. Saksofony/trąbki - tu na sekcję MINIMUM jeden, a i tak najlepiej dęciaki na osobnych mikrofonach. Już mamy 2. Klarnety+flety - na upartego również jeden. Masz już 3. Basówka - po XLR z bidą wystarczy. Elektryk - minimum jeden mikrofon. To już 4. Fortepian - przynajmniej jeden (a minimum przyzwoitości to 2). Lepiej by było gdyby pianista miał stage piano - oszczędzisz na mikrofonach. Jeśli nie - mamy już 5 (zauważ że jedziemy po bandzie i stosujemy tylko to co jest absolutnie niezbędne). Perkusja - i tu chłopie leżysz jeśli nie jest elektroniczna. Czemu? MUSISZ nagłośnić osobno stopę, werbel i blachy, nie mówiąc o hi-hacie. I co? Brakuje mikrofonów na smyczki.


Także jak widzisz NIE ogarniesz tego tematu na setkę tym co masz. Oczywiście możesz próbować ściągnąć np. klarnety/flety/smyczki jednym mikrofonem i pewnie się by to udało, ale życzę powodzenia w późniejszym mixie. Pewnym wyjściem jest nagranie sekcji rytmicznej, a potem nagranie całej reszty - powodzenia jednak w realizacji takiego przedsięwzięcia. Ja bym Ci radził pożyczyć od kogoś kilka mikrofonów + mixer, którymi nagłośnisz sekcję rytmiczną (5-6 mikrofonów na perkę, gitara, bas w linię) i puścić to auxami na wejścia liniowe (chyba że zrobisz downmix do stereo - jeśli chłopaki dobrze grają i są tylko tłem, to jeszcze ujdzie).


Generalnie ja bym się takiej roboty nie podjął bez 16-24 trackowego rejestratora, mikrofonów do instrumentów solowych, zestawu dobrych pojemnościówek w wystarczającej ilości i DOŚWIADCZENIA w nagrywaniu tak dużych zgrupowań , ale każdemu zdarza się podjąć czegoś z czym jest problem - jak ktoś chce, znajdzie sposób. Ostatnio miałem małą sztukę do zagrania za parę groszy z półplaybacków, ale wokalistka zaniemogła - "wypożyczyliśmy" na ostatnią chwilę inną i jakoś poszło . Raz zapomnieliśmy JEDNEGO XLRa i koniec końców kabel od wokalu poszedł do aktywnej kolumny, a ja z klawiszem podpiąłem się do wejścia... Low Z w piecu gitarowym. I jakoś ograliśmy imprezę (piosenki przedszkolne). Takich "przypałów" każdy w życiu kilka zrobił - trzeba mieć pokorę i doświadczenie niestety. W moich stronach mówi się "nie takie imprezy się kładło" .




    gores  

     

 Wysłany: 19-08-2016; 08:44   



Także jak widzisz NIE ogarniesz tego tematu na setkę tym co masz. 


Eeeee, Caroozo, absolutnie nieprawda!! Oczywiście, że nagra. Do nagrania wystarczy w sumie dyktafon i zrobione. A ze sa jeszcze mikrofony to juz bez problemu. Kolega pisał, że nie chodzi o nagrania profesjonalne więc w czym mialby nie dac rady? Telefon przeciez wystarczy.

Słuchaj, ważne w mniejszym stopniu abyś znał materiał choc odrobinę (np czy perka gra caly czas, czy tylko robi tlo, czy sa instrumenty solowe itp). Rozstaw mikrofony w okolicach każdej z sekcji, jak beda jakies ciche instrumenty to im podaj mikrofon. Tutaj istotna jest kierunkowosc majkow. Najwazniejszy sygnal jaki powinieneś ściągać to suma LR calosci orkiestry. Znajdz miejsce na tej tajemniczej sali, scenie, na dwa mikrofony (stereo), jak się przyfarci to nawet nie bedziesz potrzebował innych sygnałów. Te dwa stereo powinny zrobic robote. Uwagana ambient sali, aby czytelny byl sygnal, nie 50% sala 50% dry orkiestra. Uzyj do tego najlepszych mikrofonow jakie masz. Sobno mozna uzyc nawet jednego mono do zbierania sali choc nie wiem czy bedzie to konieczne. Oprzyj nagrania na dwoch mikrofonach w optymalnym miejscu, reszte potraktuj jako ew. mozliosc kontroli nad pojedynczymi, slabszymi sekcjami, na solistow etc. Slyszalem, ze sa profesjonalisci ktorzy caly zestaw perkusyjny nagrywaja dwoma, nawet jednym mikrofonem. Ponic to kwestia znalezienia zbalansowanego miejsca wobec zestawu. Perka ci sie i tak przebije chocby nie wiem co, pod stope mozna podstawic cos.


    gores  

     

 Wysłany: 19-08-2016; 08:47   
Edit: perke jednym mikrofonem slyszalem, ze ludzie nagrywaja ale w studiu  Zdaje mi sie, ze w takim przypadku mik pry stopie wystarczy.


    gores  

     

 Wysłany: 19-08-2016; 08:55   

Aha jeszcze jedno, caroozo ma racje. Ni cholery nie nadrobisz nic przy miksie, to prawda, przesluchy beda takie, ze jakakolwiek edycja nie ma sensu. Dlatego wez ze soba najlepsze jakie masz sluchawki, analizatory itp bo jak sie nagra tak w 95% juz zostanie w finalnej wersji. Nie oszczedzajcie czasu na proby czy wstepne tejki, edycja materialu pozniejsza bedzie praktycznie niemozliwa. Powodzenia, have fun!




    arekmozer  

  

 Wysłany: 23-12-2016; 10:19   
Ja właśnie teraz będę sobie komponował studio do nagrań. Niby na bloga, ale chce aby było ono w pełni profesjonalne. Wiadomo trzeba zadbać o dobrą akustykę. Ale ważne jest widoczne były logo.

     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved