Mikrofon Blue Yeti - problem z rejestracją dźwięku

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
Satyr
Posty: 2
Rejestracja: środa 21 wrz 2016, 00:00
Kontakt:

Mikrofon Blue Yeti - problem z rejestracją dźwięku

Post autor: Satyr » środa 21 wrz 2016, 11:33

Dzień dobry wszystkim.


Na wstępie pragnę zaznaczyć, że jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o nagrywanie dźwięku. Swoją samodzielną przygodę w tej kwestii rozpocząłem w zeszłym tygodniu. Przekonany dobrymi opiniami zakupiłem mikrofon Blue Yeti. Generalnie zależało mi na tym aby mikrofon działał na zasadzie "plug and play". I tu zaczyna się początek problemów...


Początek przygody z mikrofonem był obiecujący jednak po godzinie zauważyłem, że coś jest nie tak. Mikrofon przy rejestrowaniu dźwięku zaczał trzeszczeć oraz rejestrować pojedyncze trzaski, co nawet przy zredukowaniu ich do minimum sprawia, że na nagraniu (lektor) po prostu jest to słychać. Dziwne jest to, że przez pierwszą godzinę nagrywania tego problemu nie było i jestem tego pewnien, bo przesłuchałem nagrania (w międzyczasie też nic nie zmieniałem). Sprawdziłem mikrofon na dwóch innych komputerach i problem był taki sam. Czym prędzej zareklamowałem produkt.


Dzień później mikrofon działał sprawnie ok. 2 h a potem znowu zaczął występować powyższy problem. Nie drążyłem tematu, bo uznałem, że sprzęt jest wadliwy. Mikforon został wymieniony a ja otrzymałem nowy egzemplarz i nagrywałem nim bez problemów przez prawie trzy dni. Teraz dzieje się to samo - pomniejsze trzeszczenie i pojedyncze trzaski, co sprawia, że nagrany dźwięk nie nadaje się do dalszego wykorzystywania. Mam jego próbkę i dla zainteresowanych wstawiam ją poniżej:


 - nagrywane programem Reaper ale problem występuje również na Audacity i zwykłym komputerowym rejestratorze dźwięku.