przepięcie w gniazku, problem ze sprzętem

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
stage
Posty: 95
Rejestracja: piątek 01 sie 2014, 00:00

przepięcie w gniazku, problem ze sprzętem

Post autor: stage » poniedziałek 14 lis 2016, 22:03

Cześć, mam problemu - a sprawa dotyczy prądu, zasilania, kwestia na której nie znam się w ogóle.


Mam małe domowe studio i wszystko działało jak trzeba przez dwa lata. Aż do wczora/dzisiaj rano, kiedy nastąpiło jakieś przepięcie. Nie wiem dokładnie w którym momencie, ale jak wstałem, okazało się że na całym piętrze wyrzuciło korki. Mieszkam w domu jednorodzinnym, na parterze wszystko było ok.


Włączyłem korki, okazało się że zasilacz do macbooka nie działa. Zawiozłem do serwisu - uszkodzony, musiałem kupić nowy. Po powrocie okazało się, że wystąpił też problem z odsłuchami. Buczą, słychać nieprzyjemne basowe dźwięki, takie wiercenie.


Kiedy podepnę je pod inną listwę, to  efekt buczenia jest dużo cichszy, ale też występuje, tylko bardziej w tle. Wszystkie sprzęty szły mi od ściany i kontaktu z uziemieniem, przez przedłużacz i listwę.


A część przez inny kontakt, gdzie tego uziemienia niestety nie było, ale od tej nie uziemionej strony odsłuchów podpiętych nie miałem.


(to może być autosugestia, ale mam takie wrażenie, że macbook ładuje się teraz wolniej niż zwykle, to możliwe?)


Jak ugryźć ten temat? Dopóki nie rozwiąże sprawy, chyba lepiej nie odpalać tych odsłuchów, bo jest ryzyko większej awarii? 


Czy ktoś może ma wiedzę w takim temacie?


laser777
Posty: 372
Rejestracja: czwartek 17 kwie 2014, 00:00

Re: przepięcie w gniazku, problem ze sprzętem

Post autor: laser777 » środa 16 lis 2016, 11:36

Wydaje mi się że z ładowarką było coś nie tak i to ona wywaliła bezpiecznik. A czy buczenie możesz ściszyć?