EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w marcu
EiS 03/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



Forum EiS


MIDI i paint
    25.03.2017 | 12:59 | Odpowiedzi: 0
M-audio Keystation 88 vs Alesis Q88
    25.03.2017 | 01:10 | Odpowiedzi: 5
Ensoniq DP4 kupię
    25.03.2017 | 00:22 | Odpowiedzi: 0
Cubase Pro 9 - zawiesza się po jakimś czasie
    24.03.2017 | 21:18 | Odpowiedzi: 6
Plugin z "okrzykami"
    23.03.2017 | 21:49 | Odpowiedzi: 6
Nowe interfejsy audio od Roland (Rubix24)
    23.03.2017 | 15:58 | Odpowiedzi: 2
Słuchawki - AKG K240 czy K271?
    23.03.2017 | 00:26 | Odpowiedzi: 12
Dysk do laptopa 3TB
    21.03.2017 | 22:42 | Odpowiedzi: 9
Tantiemy Zaiks przed zarejestrowaniem utworu
    21.03.2017 | 17:51 | Odpowiedzi: 8
RME Fireface 800 - phantom
    21.03.2017 | 10:30 | Odpowiedzi: 2
Bome Midi Translator Pro - kółko myszki - encoder w Behringer BCR2000 - reguły outgoing.
    20.03.2017 | 19:06 | Odpowiedzi: 0
Test stroika perkusyjnego Cherub DT-10
    20.03.2017 | 18:33 | Odpowiedzi: 0

Dział: Sprzęt studyjny Radial J48, aktywny DI Box zasilany z phantom 48 V, stan idealny - 650 zł. Gdańsk. E-mail: mj.kulesza@wp.pl
Dział: Sprzęt studyjny Presonus Faderport, kontroler do DAW. Mało używany, stan idealny - 500 zł. Gdańsk. E-mail: mj.kulesza@wp.pl
Dział: Sprzęt studyjny Presonus BlueTube, lampowy preamp 2-kanałowy. Pierwsza wersja. W komplecie dodatkowe uchwyty do racka. Zasilacz miał naprawiany kabelek. Całość w pełni sprawna - 400 zł. Gdańsk. E-mail: mj.kulesza@wp.pl

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
Tantiemy Zaiks przed zarejestrowaniem utworu



    Pytajny  

     

 Wysłany: 02-12-2016; 10:23   

Witam.


Czy zaiks gromadzi wszystkie tantiemy przed rejestracją utworów? Również te wynikające z wykonań publicznych?




    ratio  

  

 Wysłany: 02-12-2016; 10:33   

...
Witam.

Czy zaiks gromadzi wszystkie tantiemy przed rejestracją utworów? Również te wynikające z wykonań publicznych?...
 


Tak wszystkie nawet przed rejestracją.




    Zbynia  

  

 Wysłany: 04-12-2016; 01:39   
i nie licz na to że dostaniesz kasę albo ze dostaniesz info ze jest dla ciebie kasa


    Pytajny  

     

 Wysłany: 04-12-2016; 02:17   

...i nie licz na to że dostaniesz kasę albo ze dostaniesz info ze jest dla ciebie kasa... 


Co przez to rozumiesz? Info dostanę, jeśli tam zadzwonię i będą mieli w bazie, a pani grażynka będzie miała dobry dzień i sprawdzi. A jeśli tę kasę gromadzą, to część z niej po prowizji i podatkach dostanę. ?




    MateuszR  

     

 Wysłany: 18-03-2017; 12:14   

...
...
Witam.

Czy zaiks gromadzi wszystkie tantiemy przed rejestracją utworów? Również te wynikające z wykonań publicznych?...
 

Tak wszystkie nawet przed rejestracją.
...
 




Nie wszystkie, ZAiKS pobiera tantiemy dla twórców niestowarzyszonych (NS) za transmisje i retransmisje radiowe i telewizyjne. Nie pobiera za prawa mechaniczne (płyty), ale po rejestracji utworów może zwrócić się do producentów o wyrównanie. Przepadają natomiast tantiemy z internetu i jeśli dobrze pamiętam koncerty. 




    Pytajny  

     

 Wysłany: 19-03-2017; 10:11   
...
Nie wszystkie, ZAiKS pobiera tantiemy dla twórców niestowarzyszonych (NS) za transmisje i retransmisje radiowe i telewizyjne. Nie pobiera za prawa mechaniczne (płyty), ale po rejestracji utworów może zwrócić się do producentów o wyrównanie. Przepadają natomiast tantiemy z internetu i jeśli dobrze pamiętam koncerty. ...

A co z twórcami stowarzyszonymi i tantiemami sprzed rejestracji utworów?


    MateuszR  

     

 Wysłany: 20-03-2017; 21:33   
......
Nie wszystkie, ZAiKS pobiera tantiemy dla twórców niestowarzyszonych (NS) za transmisje i retransmisje radiowe i telewizyjne. Nie pobiera za prawa mechaniczne (płyty), ale po rejestracji utworów może zwrócić się do producentów o wyrównanie. Przepadają natomiast tantiemy z internetu i jeśli dobrze pamiętam koncerty. ...

A co z twórcami stowarzyszonymi i tantiemami sprzed rejestracji utworów?...

Masz na myśli utwory twórców stowarzyszonych (tj. członkowie ZAiKS i ci, którzy podpisali umowę powierzenia), które nie były zarejestrowane tuż po rozpoczęciu eksploatacji?

ZAiKS będzie trzymał na rezerwie pieniądze ze źródeł, które przekazują dokumentację - na pewno radio i tv. Z nagraniami mechanicznymi będzie jak w przypadku NSów - stowarzyszenie zwróci się do wydawcy o wyrównanie. Najprościej będzie jednak poprosić ZAiKS o informację o rezerwie i wykaz utworów niezarejestrowanych na takiego autora.

Poza tym - jaka jest idea nierejestrowania utworów, jeśli twórca jest stowarzyszony, szczególnie, że jest już rejestracja on-line?


    Pytajny  

     

 Wysłany: 21-03-2017; 09:56   


Dzięki za odpowiedź. Ale chyba jeśli organizator koncertu zgłasza listę utworów, to nawet jeśli są one niezarejestrowane, to ZAIKS (który w końcu i tak pieniądze pobiera) chyba tej listy nie wyrzuca Oby


...
Poza tym - jaka jest idea nierejestrowania utworów, jeśli twórca jest stowarzyszony, szczególnie, że jest już rejestracja on-line?...


Primo: Ot choćby dlatego, że często niestowarzyszeni znajomi pytają mnie o to "jak to jest".

Secondo: Zarejestrowanie utworu współtworzonego, gdy jeden z autorów nie jest stowarzyszony, wymaga fortepianówki i procedury papierowej.

Tertio: Tworzę szaloną ilość utworów, z których większość jest wykonywana/odtwarzana w sposób realnie nie mogący przynieść tantiem. Rejestrować wszystko elektronicznie? Brzmi to szalenie



W elektronicznym serwisie twórców zaiks jest rejestr niezarejestrowanych utworów, z tytułu których należą się tantiemy. To jednak nie wyjaśnia, jakie tantiemy są "trzymane" przed rejestracją utworu. Dodatkowo ta lista jest uaktualniana z opóźnieniem.




    MateuszR  

     

 Wysłany: 21-03-2017; 17:51   

Dzięki za odpowiedź. Ale chyba jeśli organizator koncertu zgłasza listę utworów, to nawet jeśli są one niezarejestrowane, to ZAIKS (który w końcu i tak pieniądze pobiera) chyba tej listy nie wyrzuca Oby



W elektronicznym serwisie twórców zaiks jest rejestr niezarejestrowanych utworów, z tytułu których należą się tantiemy. To jednak nie wyjaśnia, jakie tantiemy są "trzymane" przed rejestracją utworu. Dodatkowo ta lista jest uaktualniana z opóźnieniem....
 


Już wiem - jeśli chodzi o twórców stowarzyszonych, ZAiKS na pewno przetrzymuje na rezerwie tantiemy od nadawców radiowych, TV i dostawców internetowych (podejrzewam, że generalnie od podmiotów, którym udziela blanket license i którzy przesyłają dokumentację) Z koncertami sprawa może być taka jak z mechaną - zaiks trzyma dokumentację i może potem wstecznie pobrać pieniądze, ale nie trzyma ich z góry na rezerwie, bo np. zdaniem ZAiKS ich dokumentacja nie jest wystarczająco wiarygodna, żeby stowrzyć w systemie utwór na rezerwę. Najlepiej jednak zapytać pań ze stowarzyrzenia.


A co do opóźnień - taka natura OZZ. Radio i TV są wypłacane po prawie roku, Spotify został rozliczony z opóźnieniem 3-letnim - taka specyfika branży.



Poza tym - jaka jest idea nierejestrowania utworów, jeśli twórca jest stowarzyszony, szczególnie, że jest już rejestracja on-line?...


Primo: Ot choćby dlatego, że często niestowarzyszeni znajomi pytają mnie o to "jak to jest".

Secondo: Zarejestrowanie utworu współtworzonego, gdy jeden z autorów nie jest stowarzyszony, wymaga fortepianówki i procedury papierowej.



Nie będzie to użyteczne, ale powiem wprost - niech wyrobią sobie dostęp on-line. Nie muszą opłacać składek, wystarczy podpisać umowę powierzenia i zarejestrować jeden utwór w sposób tradycyjny. Wtedy ZAikS może wygenerować IPI/CAE i dostęp do portalu. Co może być przydatne: w przypadku utworów muzycznych elektroakustycznych i do oprawy dzieł audiowizualnych nie trzeba robić fortepianówek (rozumiem, że to jest najczęściej problemem) - można załączyć utwór na CD: http://www.zaiks.org.pl/150,130,utwory_z_kategorii_%22malych_praw%22



Tertio: Tworzę szaloną ilość utworów, z których większość jest wykonywana/odtwarzana w sposób realnie nie mogący przynieść tantiem. Rejestrować wszystko elektronicznie? Brzmi to szalenie


No to tylko pozazdrościć i... rejestrować. Nawet jeśli eksploatacja będzie niewielka a jest taka możliwość, to jak najbardziej (o ile utwór jest opublikowany rzecz jasna). Choćby dlatego, że potencjalnie zwiększa się możliwy dochód "bez dokumentacji" (blackbox).


Tak czy inaczej - zachęcam do zatelefonowania do ZAiKS, który udzieli Ci bardziej wyczerpujących i wiarygodnch wyjaśnień  



     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved