EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w styczniu
EiS 01/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



Forum EiS


Czy opłaca sie kupować drogie pianino do nauki
    18.01.2017 | 18:46 | Odpowiedzi: 10
Acorn Masterkey 61 USB MIDI ?
    18.01.2017 | 10:45 | Odpowiedzi: 1
Crucial SSD mx 200 – cykliczne skoki latencji
    18.01.2017 | 03:00 | Odpowiedzi: 3
Darmowa wtyczka VST do korekty wokalu
    16.01.2017 | 20:50 | Odpowiedzi: 1
2 interfejsy i 2 monitory - jak się przełączać?
    16.01.2017 | 11:53 | Odpowiedzi: 3
Interfejsy: Focusrite, NI, Roland
    15.01.2017 | 22:01 | Odpowiedzi: 0
Pianino do klubu nocnego
    15.01.2017 | 17:00 | Odpowiedzi: 5
Presonus HP4
    15.01.2017 | 16:58 | Odpowiedzi: 1
Krótka ankieta - problemy podczas produkcji muzycznej
    15.01.2017 | 14:34 | Odpowiedzi: 0
Mobilne studio audio?
    13.01.2017 | 14:03 | Odpowiedzi: 0
Avantone MixCube, Behritone c5a
    12.01.2017 | 11:07 | Odpowiedzi: 0
Czy ktoś jeszcze administruje tym forum?
    11.01.2017 | 15:06 | Odpowiedzi: 1

Dział: Kupię JBL JRX 118s. Sokołów Młp. Tel. 792-869-919. E-mail: mateuszrzeszutek1@gmail.com
Dział: Kupię SONAR V-STUDIO 100, najlepiej w stanie idealnym. Kompletny zestaw. Rozważę wszystkie propozycje. Mazowieckie. Tel. 508-989-791. E-mail: mrx1313@wp.pl
Dział: Sprzęt studyjny Monkey Banana Turbo 6, monitory, kupione od oficjalnego dystrybutora (FX Music) w maju 2016 r. Gwarancja do maja 2018. Używane sporadycznie w domowym studiu, stan idealny - 2150 zł. Józefów. Tel. 796-431-087. E-mail: artur_kuczynski@interia.pl

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
Kurzweil Forte czy Yamaha Montage?



    elmuz1  

     

 Wysłany: 07-01-2017; 21:55   

Z założenia Forte, to stagepiano, ale w obecnej wersji, to raczej workstation. Potrzebuję instrumentu jako jedynego akompaniamentu live dla zespołu wokalnego (pop, poezja spiewana). Proszę o wasze opinie co do mojego wyboru, szczególnie użytkowników w/w instr.



* (Ostatnia edycja posta: 2017-01-07, godz. 21:56 przez usera elmuz1)



    Caroozo  

     

 Wysłany: 08-01-2017; 13:36   

Skoro grasz jako akompaniator, to tylko stage piano. Używam Motifów od lat i osobiście nie kupiłbym Montage - nie ma nic, co usprawiedliwiałoby cenę na poziomie Kronosa - tym bardziej, że XS - stary ale jary - jest do kupienia za 2-3 razy mniej (zależnie od wersji). Forte kosztuje dużo mniej, a na scenie brzmi w/g mnie solidniej. W ogóle fortepiany Yamahy - nie wiedzieć czemu - wykorzystywane są mocno w jazzie i w niektórych zespołach popowo-rockowych (do dziś jest dla mnie zagadką, jak TOTO było w Polsce, to Paich na nim grał) - niestety Motify to instrumenty które brzmią ładnie raczej w górnych rejestrach i w zestawieniu np. z takim Kurzweil'em czy Rolandem RD brzmią blado - Kurzweil ma charakterystyczne brzmienie i ładnie się przebija, natomiast Roland jest dość ciemny i przy odpowiednim EQ nie ma prawa "zniknąć". Jeśli grasz solo - tutaj nie ma to większego znaczenia (wszystko będzie brzmieć cacy), ale w "głośnym" składzie potrzebujesz selektywnego instrumentu. Forte "macałem" - nie mam uwag. Montage również, kolego ostatnio sobie kupił (zmienił z XFa) - niestety ma wrażenie że wyrzucił kasę w błoto. Cóż .




    elmuz1  

     

 Wysłany: 08-01-2017; 15:36   
Dzięki, Caroozo za odpowiedź, szczególnie w kwestii Montage ;) Coś z tą Yamahą w ogóle nie jest najlepiej. J. Grzywacz mówił kiedys: wyłącz procesory efektów w Yamaha i wyłącz w Kurzweilu, wtedy porównaj ;) Chyba do dziś to funkcjonuje. Dawno temu grałem na PC3 - klawiatura to był, uwazam, dobry kompromis co grania pianem i synthami. Forte 7 ma TP-40L. To chyba ta sama co w PC3?
PS. Spojrzałem ostatnio na CASIO Privia PX-5S Oczywiście, nie porównuję z Forte, ale przyznam, że jestem bardzo mile zaskoczony. Dotykałeś moze?


    Caroozo  

     

 Wysłany: 08-01-2017; 21:37   

Casio powiem szczerze wstydziłbym się przed kolegami . Ale to fajny sprzęt dla kogoś kto ma aspiracje a nie ma zasobnego portfela. Był test tego klawisza na portalu i nie brzmi głupio, grać nie grałem. Pewną alternatywą jest też Kawai MP7 - niestety mało kto ryzykuje i go kupuje, ale podobno "daje radę", klawiaturowo mało co mu podskoczy (ale trzeba być też pianistą z prawdziwego zdarzenia żeby się nie zrazić). Ja też polecam każdemu RD700GX/NX lub RD800 - jak dla mnie (jazz/rozrywka) nic lepszego na dół chwilowo nie ma (mówię to z pozycji starego Kurzweil'owca). Na pewno na żywo nie zawodzi brzmieniem, a gra się bardzo przyjemnie, ma sporo użytecznych barw i niejeden recital/event/chałturę/galę obsłużył - zresztą na tych klapach jak się przypatrzysz to gra mnóstwo muzyków zagranicznych na profesjonalnym poziomie (a raczej grało) - zresztą na ridery liczą się tylko Rolandy RD i Nord Stage - ten drugi niestety ciut droższy.


Co do klawiatury, dla mnie to to samo co w PC3. Generalnie w ogóle nie warto chyba brać klawiatur zbyt ciężkich i "klasycznych", bo kto to będzie nosił - w/g mnie klapa do 25kg + futerał Romanowicz jest czymś akceptowalnym do noszenia w pojedynkę. Tutaj kłaniają się takie Casio czy inne kompaktowe stage-piana które ważą kilka kilogramów.


Nie daj się nabrać na wodotryski, one mają znaczenie w domu/studio/solo, ale na scenie liczy się "przebicie" - i to ma niestety garstka instrumentów. Co Ci po funkcjach, kosmicznych możliwościach, jak przywalisz piano i będzie "bzyczeć" na sztuce? Niejeden z nową klapą palił buraka że mu nie gada, a ktoś wchodził z Ensoniq TS12 czy M1 - "śmiali się, dopóki nie posłuchali, jak gram..." )) (jak to w tych reklamach).


Tak więc na żywo liczą się (z tego co ja testowałem):


- Roland RD 700GX/NX (SX nie), RD-800, Fantom-G, V-Piano (kogo stać ;)), ew. Fantom X; z rzadkich instrumentów rewelacyjny był RD-500 - niestety klawiatura była strasznie łamliwa, za to brzmiał jak milion dolarów


- Kurzweil - Artis/Forte, PC3, nawet chyba SP4-88 i SP5-88 - ten sam silnik co PC3 ale nie słyszałem na żywo, ze starszych PC88MX, oczywiście nieśmiertelne K2500/K2600, w ogóle mało co od Kurzweil'a nie brzmi


- Yamaha - cóż, CP4 się broni, P120 zadziwiająco dużo ludzi uważa że jest super, generalnie dla mnie Yamaha na dół nie jest stworzona...


- Korg - Triton ale tylko Classic (brzmi lepiej niż Extreme), Trinity (chociaż same piana średnie, za to próbkowanie 48kHz+przetworniki czyniły z niego naprawdę konkretnie brzmiącą bestię), no i M1 i seria T - stare ale dosłownie rozjeżdżają brzmieniem "młodzież", z nowych Kronos ofkoz, M3 natomiast NIE brzmi dla mnie zupełnie


- Kawai - niestety nie grałem, ale M7/M11/ES7 są godne, M6 jak za dobre pieniądze też ujdzie, generalnie rewelacyjne klawiatury


To tyle ze stage piano, z syntezatorów np. to Access Virus (jakikolwiek), długo nic, reszta świata (aż tak duży jest skok w jakości i potencjale brzmienia na żywo). Na papierze wszystko jest świetnie, ale sprzęt trzeba zabrać na scenę, podpiąć z tyłu porządną paczkę basową, porządny piec, akustyczną perkusję (a czasami i sekcję dęciaków) i wtedy wychodzi szydło z worka . Do dziś pamiętam jak wtopiłem z Alesis Fusion - na papierze bajka, na żywo MASAKRA.


Reasumując - podpatrz czego używają muzycy grający na żywo (a nie z playbacku) i posłuchaj płytek koncertów live - nikt z "bzyczkiem" nie jeździ na takie sztuki. Kwestia klawiatury zaś niestety jest sprawą indywidualną - trzeba jechać i ograć, nie ma rady .




    elmuz1  

     

 Wysłany: 08-01-2017; 23:03   
Dzięki raz jeszcze. O Casio wspomniałem, bo byłem po prostu zaskoczony, ze w ogóle... Kurcze, ja myślę, niestety tylko o dole, dlatego do bogatszych aranżacji, niż tylko piano, biore pod uwagę Forte. On własciwie ma wszystko co Kurzweil dotąd wypuścił, no i ta pamięć user - ponad 3GB.
A czy przerabiałeś piano VSTi w Laptopie na scenę? Mam Quantum Leap Pianos, ale to w stacjonarce w domu, nigdy do Live nie używałem.


    andrzeimuzyk71  

     

 Wysłany: 09-01-2017; 10:56   
...Dzięki raz jeszcze. O Casio wspomniałem, bo byłem po prostu zaskoczony, ze w
ogóle... Kurcze, ja myślę, niestety tylko o dole, dlatego do bogatszych aranżacji,
niż tylko piano, biore pod uwagę Forte. On własciwie ma wszystko co Kurzweil dotąd
wypuścił, no i ta pamięć user - ponad 3GB.
A czy przerabiałeś piano VSTi w Laptopie na scenę? Mam Quantum Leap Pianos, ale to w
stacjonarce w domu, nigdy do Live nie używałem....




Tutaj Caroozo ma swietą racje.Ja też grywam przeważnie chałtury i powiem tak.Kiedyś
używałem Kurzweila PC361 i wszedzie sie przebijał na scenie i zamieniłem go na Korga M3
i bardzo żałuje. na dole posiadam Rolanda Fantom G8 i tu nie ma problemu ze coś nie
brzmi. na kazdej barwie sie przebija przez gitare z dużym przesterem. minus bo jest
cieżki ale coś za coś. Korg M3 brzmi fajnie w domu i studio ale na scenie porażka-
nawet brzmienia organowe gitara przykrywa a tym bardziej w gestych aranżacjach. moze
przy graniu ballad czy innych prostych aranży moze da rade M3 Teraz zakupilem Roland
VK8 i to dopiero gra i nie problemu ze ginie w miksie. takze weż dobrze pod uwage
porady Caroozo bo ma racje.


* (Ostatnia edycja posta: 2017-01-09, godz. 11:10 przez usera andrzeimuzyk71)



    elmuz1  

     

 Wysłany: 09-01-2017; 13:21   
Byłem w posiadaniu PC3 i M3, wiem co potrafiły. Do korga nie wrócę pod żadną postacią Przez wiele ostatnich lat siedziałem tylko w VSTi, dlatego wszelkie współczesne doswiadczenia użytkowników Stage pianos są dla mnie bardzo cenne. Dziekuję.

     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved