SL88 czy Roland F20.

Jeśli masz problem związany ze sprzętem stosowanym w domowym lub profesjonalnym studiu, to tu jest odpowiednie miejsce, aby się nim zająć.
majer1221
Posty: 2
Rejestracja: piątek 10 lut 2017, 00:00

SL88 czy Roland F20.

Post autor: majer1221 » piątek 10 lut 2017, 20:07

Witam, wertowałem dokładnie forum ale nigdzie nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania. Chciałbym dowiedzieć się co kupić, ale sam już nie wiem czy stage piano czy klawiaturę terującą. Po wielu poszukiwaniach wypatrzyłem dwa modele Studiologic sl88 Studio i Roland f20. Nie wiem, która z nich ma lepszą klawiaturę, (lepiej imituje grę na pianinie) a na tym najbardziej chciałbym się skupić.
Jestem w tej tematyce zielony. Czym różni się taki SL88 po podłączeniu do dawa od f20, który również posiada taką funkcję, ale rozumiem, że nie jest do tego przeznaczony.
Nie zależy mi na tym, żeby to pianino miało swoje brzmienia, więc proszę o pomoc, który model mam wybrać?

Awatar użytkownika
PWA
Posty: 919
Rejestracja: środa 04 cze 2014, 00:00

Re: SL88 czy Roland F20.

Post autor: PWA » piątek 10 lut 2017, 21:47

Nie znam F20, znam machanizm SL88 Studio i są to pewnie porównywalne mechaniki. Najlepiej ograć obydwie klawiatury i wybrać, która Ci bardziej pasuje.
Nie napisałeś, do czego chcesz używać instrumentu, więc trudno powiedzieć, co będzie dla Ciebie lepsze. Generalnie tego typu klawiatura jest przeznaczona do gry na fortepianie/pianinie, więc jeżeli nie jest to główny instrument, którym będziesz się posługiwał, to może lepiej rozważ jakąś dobrej klasy klawiaturę z mechanizmem tzw. pół-ważonym. Ja osobiście wolę używać właśnie takiej klawiatury w przypadku gry na syntezatorach, a do fortepianu używam Studiologic Numa Nero (poprzednik SL88 Grand).