EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w maju
EiS 05/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



Forum EiS


Focusrite Saffire PRO 14 + Fluid Audio F5 - szumy, piski i dziwne dźwięki w głośnikach
    27.05.2017 | 00:38 | Odpowiedzi: 1
Pro Tools -banalne pytanie
    26.05.2017 | 16:39 | Odpowiedzi: 0
Ekstremalny mix
    25.05.2017 | 10:03 | Odpowiedzi: 7
Czym jest wirus Funny Searching
    24.05.2017 | 21:41 | Odpowiedzi: 1
Słuchawki - prośba o pomoc w wyborze
    24.05.2017 | 11:01 | Odpowiedzi: 12
Automatyczny włącznik dla monitorów, które nie mają takiej funkcji
    24.05.2017 | 10:45 | Odpowiedzi: 0
Co to jest ransomware Spora?
    23.05.2017 | 13:33 | Odpowiedzi: 0
PSP preQursor 2
    23.05.2017 | 11:37 | Odpowiedzi: 0
Monitory z najlepszą translacją
    22.05.2017 | 23:16 | Odpowiedzi: 9
Free Alpha
    22.05.2017 | 19:40 | Odpowiedzi: 0
Zleceni miksu i masteringu w konkretnym DAW-ie (Reason)
    21.05.2017 | 20:13 | Odpowiedzi: 8
Panele akustyczne - skąd?
    21.05.2017 | 13:05 | Odpowiedzi: 37

Dział: Sprzęt gitarowy TC Electronic BodyRez, enchancer do gitary akustycznej z pickupem piezo. Gitara brzmi jak z mikrofonu. Nowy, nieużywany, wystawię fakturę - 300 zł. Warszawa. Tel. 501-018-721. E-mail: piotr@fireplacesound.pl
Dział: Nagłośnienie TC Helicon Voice Tone Correct, procesor dla wokalistów (korektor, deesser, kompresor i autotune w jednej kostce). Używany, w pełni sprawny - 500 zł. Warszawa. Tel. 501-018-721. E-mail: piotr@fireplacesund.pl
Dział: Kupię Elektron Analog Rytm, najlepiej w stanie idealnym, na gwarancji. Kompletny zestaw. Sprawny w 100%, enkodery muszą być w 100% sprawne. Rozważę wszystkie propozycje. Mazowieckie. Tel. 508-989-791. E-mail: mrx1313@wp.pl

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
Monitory z najlepszą translacją



    DZ1  

     

 Wysłany: 06-05-2017; 08:36   

Na czym pracujecie?


Co Wam sprawdza sie w kwestii translacji Waszych miksów na inny odsłuch, tak żeby nie trzebabyło domyslać sie podczas miksowania jak, to co kręcicie, będzie brzmiało na innym (np. konsumenckim) odsłuchu?


Chodzi mi przy tym o monitory, które nie męczą na i ''pierwszy rzut ucha'' dobrze grają tak, że chce sie na nich poprostu słuchać muzyki. Z tego co sie orientuje to np. Adamy A7 to monitory z dobrą translacją. Słuchałem podobnych A7X i ich brzmienie kompletnie mi nie podchodzi. NS10 podobnie. Więc nie chodzi mi o paczki z dobrą translacją ALE, na których zwykłe słuchanie muzyki nie bedzie przyjemnością. W związku z tym zdaje sobie sprawe z tego, że nie bedzie to półka budżetowa (a może jednak jest jakaś perełka?).


Z drugiej strony: po odsłuchu Eve Audio byłem nimi wręcz zafascynowany, ALE.... czytając fora, użytkownicy wypowiadaja sie, że pomimo ich dobrego brzmienia, mają kiepską translacje (problem w wysokim basie/ niskim środku, dlatego zrobione na nich miksy wychodzą ''bułowate'').


Osłuchiwałem rózne półki cenowe, po najańszych nie ma co wiele sie spodziewać (np KRK Rokit jak dla mnie tragedia), wiekszość tych paczuszek brzmi słabo, wręcz dochodze do wniosku, że lepiej już kupić jakieś lepsze hifi i przynajmniej nie meczyć sie podczas słuchania (wybitny wyjatek stanowi tutaj Behringer Nekkst jak na moje ucho, bardzo dobre, chyba najlepsze głośniki w tym przedziale cenowym). Wyższa półka cenowa wiadomo brzmi lepiej, więcej słychać, ale jednk ma swój charakter a mnie nie o to chodzi - dla mnie monitory mają być jak najbardziej ''przezroczyste'' no i najważniejsza translacja.


Edit: budżet jaki zakładam to powiedzmy 5...6kPLN / para, nowe;  ale wiadomo im taniej tym lepiej ;) , z drugiej strony jeśli okazało by sie, że istnieją idealne dla mnie paczki ktore kosztują np. 7tyś to jakoś to przełknę . Budżet więc nie jest ściśle określony tak samo jak napis na obudowie. Głośniki mają grać a nie wyglądać. Nawet nie muszą to być typowe ''monitory studyjne aktywne''.



* (Ostatnia edycja posta: 2017-05-06, godz. 09:01 przez usera DZ1)



    Jimek  

     

 Wysłany: 09-05-2017; 08:48   
Z drugiej strony: po odsłuchu Eve Audio byłem nimi wręcz zafascynowany, ALE.... czytając fora, użytkownicy wypowiadaja sie, że pomimo ich dobrego brzmienia, mają kiepską translacje (problem w wysokim basie/ niskim środku, dlatego zrobione na nich miksy wychodzą ''bułowate'').
................................................................

Mam ten sam problem na A7X... z resztą nie tylko ja


    Paweł  

  

 Wysłany: 09-05-2017; 13:51   
Akurat translacja to nie tylko monitory, ale przede wszystkim kwestia pomieszczenia i osłuchania. Oczywiście są modele na których nie da się pracować, ale jeśli mówimy o pewnym poziomie, czyli Adamy, albo nawet te Eve, to te dwa czynniki mają znaczenie decydujące.


    Jimek  

     

 Wysłany: 09-05-2017; 14:08   
...Akurat translacja to nie tylko monitory, ale przede wszystkim kwestia pomieszczenia i osłuchania. Oczywiście są modele na których nie da się pracować, ale jeśli mówimy o pewnym poziomie, czyli Adamy, albo nawet te Eve, to te dwa czynniki mają znaczenie decydujące....
..............................................................
Zgadzam się. Żeby jednak nie odbiegać od tematu może warto sprawdzić geneleci albo dynaudio, które są bardziej w moim guście.
Pozdrawiam


    DZ1  

     

 Wysłany: 12-05-2017; 20:06   

...Akurat translacja to nie tylko monitory, ale przede wszystkim kwestia pomieszczenia i osłuchania. 


Zdaje sobie z tego sprawe doskonale, Paweł. Nawet rzekłbym, że kwestia osłuchania jest tu NAJważniejsza.


Mam dylemat: APS AEON (może Klasik dla mnie wystarczy? Coax też wydają sie niezłe, choć to pasmo od dołu to chyba troche za mało), Focal CMS65 (podobno mają zaj%*&stą transtacje) - tylko pytanie mk1 czy mk2(?), Dynaudio BM6 mk3 (lub wieksze, podobno ''bliższe'' BM12 mk3). Największym problemem jest to, że ŻADNYCH z nich nigdy nie słyszałem...


ALE z tego co czytam (przeleciałem chyba ''cały internet'' w zdłuż i w szerz) to APS'y powinny mi najbardziej pasować. Transtacje mają podobno dobrą (i nie ma co sie dziwić jeśli mają ch-ke czestotliwościową praktycznie płaską). Ktoś nawet napisał, że to są ''głośniki bez duszy'' a mnie DOKŁADNIE o taki odsłuch chodzi bo, jak dla mnie, odsłuchy mają być neutralne i jak najmniej dodawać od siebie, jak najmniej koloryzować.


Lekkiego szoku doznałem gdy zobaczyłem schemat elektryczny Dynaudio (chyba BM5a) - w przedwzmacniaczu najtańsze wzmacniacze operacyjne TL072(4)CN (na tych OPAMP'ach to ja robiłem mikser audio na Prace Dyplomową w szkole średniej), końcówki mocy na tranzystorach IRFP, steujące najtańsze BC546 i podobne - to dało mi troche do myslenia...ALE, może siła Dynaudio drzemie w samych przetwornikach i wyśmienitej aplikacji najtańszych podzespołów elektronicznych? NIEWIEM - nigdy ich nie słyszałem. Teraz dla kontrastu APS: kondensatory vify, rezystory również z wysokiej póły, wzmacniacze operacyjne OPA, głośniki SEAS (specjalnie modyfikowane dla APS), koncówki mocy to projekty autorskie APS na tranzystorach koncowych Toschiby lub scalaki TDA7294 (bardzo, baaardzo dobry ''wzmacniacz operacyjny mocy'' jesli dobrze zaaplikowany). No i 18kg wagi też robi swoje - praw fizyki nie oszukasz ;) . Nie ''dokopałem sie'' do specyfukacji Focali CMS65.


Puki co, z tego co czytam, patrząć na samą specyfikacje i opinie (nawet audiofili, chociaż MY i ONI to rózne światy) najbliższe mnie są chyba APS'y.


A jakie są Wasze wrażenia/uwagi praktyczne z użytkowania:


- APS AEON, KLISIK


- FOCAL CMS


-DYNAUDIO BM




    MEGafon  

  

 Wysłany: 16-05-2017; 21:09   



A jakie są Wasze wrażenia/uwagi praktyczne z użytkowania:



Idź posłuchać. Raz, drugi, piąty. Weź ze sobą dobrze znane nagrania plus coś własnego. Jeśli możesz to wybież jedne i weź do domu na dwa, trzy tygodnie do wypróbowania we własnych warunkach. Studiowanie schematow i wagi nie ma sensu.



_________________
pozdrowienia MEGafon


    DZ1  

     

 Wysłany: 16-05-2017; 22:40   
Idź posłuchać. Raz, drugi, piąty. Weź ze sobą dobrze znane nagrania plus coś własnego. Jeśli możesz to wybież jedne i weź do domu na dwa, trzy tygodnie do wypróbowania we własnych warunkach. Studiowanie schematow i wagi nie ma sensu....

Megafon, gdyby to było takie proste znaleźć miejsce gdzie można posłuchać wszystkich tych paczek które mnie interesują to byłoby super; moge dojechać wszędzie żeby tylko posłuchać, ale pytanie gdzie? Np, z samymi APS już jest problem, gdzie mozna posłuchać choćby samych APS'ów AEON ( w wersji z obiema kopułkami) + Klasik + Coax nie mówiąc już o CMS65 czy starszych modelach Dynaudio w tym samym miejscu i czasie? Event Opal również biore pod uwage.


    MEGafon  

  

 Wysłany: 18-05-2017; 13:24   
>>...Idź posłuchać. Raz, drugi, piąty. Weź ze sobą dobrze znane nagrania plus coś własnego. Jeśli możesz to wybież jedne i
>> weź do domu na dwa, trzy tygodnie do wypróbowania we własnych warunkach. Studiowanie schematow i wagi nie ma sensu....

> Megafon, gdyby to było takie proste znaleźć miejsce gdzie można posłuchać wszystkich tych paczek które mnie interesują to
> byłoby super; moge dojechać wszędzie żeby tylko posłuchać, ale pytanie gdzie?




Serio? To np. Berlin, Gubener Str. 21, poniedzialek do piatku od 10 do 18-tej Firma Digital AudionetworX (http://www.da-x.de)

APS AEON maja na stanie, ale Dynaudio BM i Focal CMS nietstety (juz) nie. Za to mozesz posluchac cos z tego:

Neumann KH80/KH120/KH310
Focal Alpha 50/65/80
ADAM A7X/A77X/S3H
PSI A17M
HEDD Type 07
Geithain RL940
ATC SCM 45

I tu jest pare lepszych niz Dynaudio a szczegolnie Focal CMS. Niestety tez troche drozszych.

Ale nie wierze, ze w kraju nie znajdziesz zadnego sklepu gdzie mozna tych trzech co wybrales posluchac w miare dobrych warunkach. Trzeba by sie jednak kopnac do Warszawy, Wroclawia, Poznania. W Pasikurowacach Dolnych na pewnio nie uswiadczysz.

_________________
pozdrowienia
MEGafon


* (Ostatnia edycja posta: 2017-05-18, godz. 13:30 przez usera MEGafon)



    DZ1  

     

 Wysłany: 19-05-2017; 22:28   
Jeśli nie masz nic KONKRETNEGO do powiedzenia to poprostu nie wypowiadaj sie. Aż tak ciężko to pojąć? Szkoda czasu.


    wienryk  

  

 Wysłany: 22-05-2017; 23:16   

...Z drugiej strony: po odsłuchu Eve Audio byłem nimi wręcz zafascynowany, ALE.... czytając fora, użytkownicy wypowiadaja sie, że pomimo ich dobrego brzmienia, mają kiepską translacje (problem w wysokim basie/ niskim środku, dlatego zrobione na nich miksy wychodzą ''bułowate'').
................................................................

Mam ten sam problem na A7X... z resztą nie tylko ja...
 




A jak wygląda ta sytuacja z Genelec 8330A. Właśnie mocno myślę o zakupie zestawu 8330 APM Pack. Czytałem sporo na ten temat i nigdzie nie spotkałem innych spostrzeżeń, jak tylko słowa zachwytu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia na tym sprzęcie?



     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved