EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS we wrześniu
EiS 09/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



Forum EiS


Dysk zewnętrzny SSD Thunderbolt
    21.09.2017 | 17:54 | Odpowiedzi: 1
Bezpieczeństwo komputerowe
    21.09.2017 | 15:17 | Odpowiedzi: 0
Niechciany click na przodach
    20.09.2017 | 22:59 | Odpowiedzi: 0
EWQL Symphonic Orchestr Silver - problemy z uruchomieniem
    17.09.2017 | 23:09 | Odpowiedzi: 10
Rejestracja Kontaktu 5 na dysku zewnętrznym
    17.09.2017 | 07:36 | Odpowiedzi: 5
Jak połączyć Korg Kronos z FL Studio 11
    16.09.2017 | 11:10 | Odpowiedzi: 4
Jakie ulubione instrumenty VST?
    16.09.2017 | 00:05 | Odpowiedzi: 1
Mackie Onyx 400f + Focusrite 6i6 2gen S/PDIF ??
    11.09.2017 | 12:11 | Odpowiedzi: 0
Poziom głośności wokalu
    11.09.2017 | 01:14 | Odpowiedzi: 8
VIRUS TI
    10.09.2017 | 16:00 | Odpowiedzi: 0
Starter za 2000zł
    06.09.2017 | 20:17 | Odpowiedzi: 4
Panele akustyczne/pianki - montaż
    06.09.2017 | 02:11 | Odpowiedzi: 17

Dział: Sprzęt studyjny Disease Studio, studio nagrań. Odsprzedaż marki studia i sprzętu. Wrocław. Tel. 788-979-499. E-mail: lukasz.spuziak@gmail.com
Dział: Sprzęt studyjny Roland Quad-Capture UA-55, interfejs audio USB, 100 % sprawny, stan idealny, używany (mało) wyłącznie w warunkach domowych - 400 zł. Kraków. E-mail: mateusz@pierzchala.info
Dział: Nagłośnienie Shure Beta 57a, stan idealny, bardzo mało używany (wyłącznie w domu), żadnych defektów. Komplet z pudełkiem, etui i uchwytem do statywu - 350 zł. Kraków. E-mail: mateusz@pierzchala.info

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
Monitory z najlepszą translacją



    DZ1  

     

 Wysłany: 06-05-2017; 08:36   

Na czym pracujecie?

Co Wam sprawdza sie w kwestii translacji Waszych miksów na inny odsłuch, tak żeby nie trzebabyło domyslać sie podczas miksowania jak, to co kręcicie, będzie brzmiało na innym (np. konsumenckim) odsłuchu?

Chodzi mi przy tym o monitory, które nie męczą na i ''pierwszy rzut ucha'' dobrze grają tak, że chce sie na nich poprostu słuchać muzyki. Z tego co sie orientuje to np. Adamy A7 to monitory z dobrą translacją. Słuchałem podobnych A7X i ich brzmienie kompletnie mi nie podchodzi. NS10 podobnie. Więc nie chodzi mi o paczki z dobrą translacją ALE, na których zwykłe słuchanie muzyki nie bedzie przyjemnością. W związku z tym zdaje sobie sprawe z tego, że nie bedzie to półka budżetowa (a może jednak jest jakaś perełka?).

Z drugiej strony: po odsłuchu Eve Audio byłem nimi wręcz zafascynowany, ALE.... czytając fora, użytkownicy wypowiadaja sie, że pomimo ich dobrego brzmienia, mają kiepską translacje (problem w wysokim basie/ niskim środku, dlatego zrobione na nich miksy wychodzą ''bułowate'').

Osłuchiwałem rózne półki cenowe, po najańszych nie ma co wiele sie spodziewać (np KRK Rokit jak dla mnie tragedia), wiekszość tych paczuszek brzmi słabo, wręcz dochodze do wniosku, że lepiej już kupić jakieś lepsze hifi i przynajmniej nie meczyć sie podczas słuchania (wybitny wyjatek stanowi tutaj Behringer Nekkst jak na moje ucho, bardzo dobre, chyba najlepsze głośniki w tym przedziale cenowym). Wyższa półka cenowa wiadomo brzmi lepiej, więcej słychać, ale jednk ma swój charakter a mnie nie o to chodzi - dla mnie monitory mają być jak najbardziej ''przezroczyste'' no i najważniejsza translacja.

Edit: budżet jaki zakładam to powiedzmy 5...6kPLN / para, nowe;  ale wiadomo im taniej tym lepiej ;) , z drugiej strony jeśli okazało by sie, że istnieją idealne dla mnie paczki ktore kosztują np. 7tyś to jakoś to przełknę . Budżet więc nie jest ściśle określony tak samo jak napis na obudowie. Głośniki mają grać a nie wyglądać. Nawet nie muszą to być typowe ''monitory studyjne aktywne''.



* (Ostatnia edycja posta: 2017-05-06, godz. 09:01 przez usera DZ1)



    Jimek  

     

 Wysłany: 09-05-2017; 08:48   
Z drugiej strony: po odsłuchu Eve Audio byłem nimi wręcz zafascynowany, ALE.... czytając fora, użytkownicy wypowiadaja sie, że pomimo ich dobrego brzmienia, mają kiepską translacje (problem w wysokim basie/ niskim środku, dlatego zrobione na nich miksy wychodzą ''bułowate'').
................................................................

Mam ten sam problem na A7X... z resztą nie tylko ja


    Paweł  

  

 Wysłany: 09-05-2017; 13:51   
Akurat translacja to nie tylko monitory, ale przede wszystkim kwestia pomieszczenia i osłuchania. Oczywiście są modele na których nie da się pracować, ale jeśli mówimy o pewnym poziomie, czyli Adamy, albo nawet te Eve, to te dwa czynniki mają znaczenie decydujące.


    Jimek  

     

 Wysłany: 09-05-2017; 14:08   
...Akurat translacja to nie tylko monitory, ale przede wszystkim kwestia pomieszczenia i osłuchania. Oczywiście są modele na których nie da się pracować, ale jeśli mówimy o pewnym poziomie, czyli Adamy, albo nawet te Eve, to te dwa czynniki mają znaczenie decydujące....
..............................................................
Zgadzam się. Żeby jednak nie odbiegać od tematu może warto sprawdzić geneleci albo dynaudio, które są bardziej w moim guście.
Pozdrawiam


    DZ1  

     

 Wysłany: 12-05-2017; 20:06   
...Akurat translacja to nie tylko monitory, ale przede wszystkim kwestia pomieszczenia i osłuchania. 

Zdaje sobie z tego sprawe doskonale, Paweł. Nawet rzekłbym, że kwestia osłuchania jest tu NAJważniejsza.

Mam dylemat: APS AEON (może Klasik dla mnie wystarczy? Coax też wydają sie niezłe, choć to pasmo od dołu to chyba troche za mało), Focal CMS65 (podobno mają zaj%*&stą transtacje) - tylko pytanie mk1 czy mk2(?), Dynaudio BM6 mk3 (lub wieksze, podobno ''bliższe'' BM12 mk3). Największym problemem jest to, że ŻADNYCH z nich nigdy nie słyszałem...

ALE z tego co czytam (przeleciałem chyba ''cały internet'' w zdłuż i w szerz) to APS'y powinny mi najbardziej pasować. Transtacje mają podobno dobrą (i nie ma co sie dziwić jeśli mają ch-ke czestotliwościową praktycznie płaską). Ktoś nawet napisał, że to są ''głośniki bez duszy'' a mnie DOKŁADNIE o taki odsłuch chodzi bo, jak dla mnie, odsłuchy mają być neutralne i jak najmniej dodawać od siebie, jak najmniej koloryzować.

Lekkiego szoku doznałem gdy zobaczyłem schemat elektryczny Dynaudio (chyba BM5a) - w przedwzmacniaczu najtańsze wzmacniacze operacyjne TL072(4)CN (na tych OPAMP'ach to ja robiłem mikser audio na Prace Dyplomową w szkole średniej), końcówki mocy na tranzystorach IRFP, steujące najtańsze BC546 i podobne - to dało mi troche do myslenia...ALE, może siła Dynaudio drzemie w samych przetwornikach i wyśmienitej aplikacji najtańszych podzespołów elektronicznych? NIEWIEM - nigdy ich nie słyszałem. Teraz dla kontrastu APS: kondensatory vify, rezystory również z wysokiej póły, wzmacniacze operacyjne OPA, głośniki SEAS (specjalnie modyfikowane dla APS), koncówki mocy to projekty autorskie APS na tranzystorach koncowych Toschiby lub scalaki TDA7294 (bardzo, baaardzo dobry ''wzmacniacz operacyjny mocy'' jesli dobrze zaaplikowany). No i 18kg wagi też robi swoje - praw fizyki nie oszukasz ;) . Nie ''dokopałem sie'' do specyfukacji Focali CMS65.

Puki co, z tego co czytam, patrząć na samą specyfikacje i opinie (nawet audiofili, chociaż MY i ONI to rózne światy) najbliższe mnie są chyba APS'y.

A jakie są Wasze wrażenia/uwagi praktyczne z użytkowania:

- APS AEON, KLISIK

- FOCAL CMS

-DYNAUDIO BM




    MEGafon  

  

 Wysłany: 16-05-2017; 21:09   

A jakie są Wasze wrażenia/uwagi praktyczne z użytkowania:

Idź posłuchać. Raz, drugi, piąty. Weź ze sobą dobrze znane nagrania plus coś własnego. Jeśli możesz to wybież jedne i weź do domu na dwa, trzy tygodnie do wypróbowania we własnych warunkach. Studiowanie schematow i wagi nie ma sensu.



_________________
pozdrowienia MEGafon


    DZ1  

     

 Wysłany: 16-05-2017; 22:40   
Idź posłuchać. Raz, drugi, piąty. Weź ze sobą dobrze znane nagrania plus coś własnego. Jeśli możesz to wybież jedne i weź do domu na dwa, trzy tygodnie do wypróbowania we własnych warunkach. Studiowanie schematow i wagi nie ma sensu....

Megafon, gdyby to było takie proste znaleźć miejsce gdzie można posłuchać wszystkich tych paczek które mnie interesują to byłoby super; moge dojechać wszędzie żeby tylko posłuchać, ale pytanie gdzie? Np, z samymi APS już jest problem, gdzie mozna posłuchać choćby samych APS'ów AEON ( w wersji z obiema kopułkami) + Klasik + Coax nie mówiąc już o CMS65 czy starszych modelach Dynaudio w tym samym miejscu i czasie? Event Opal również biore pod uwage.


    MEGafon  

  

 Wysłany: 18-05-2017; 13:24   
>>...Idź posłuchać. Raz, drugi, piąty. Weź ze sobą dobrze znane nagrania plus coś własnego. Jeśli możesz to wybież jedne i
>> weź do domu na dwa, trzy tygodnie do wypróbowania we własnych warunkach. Studiowanie schematow i wagi nie ma sensu....

> Megafon, gdyby to było takie proste znaleźć miejsce gdzie można posłuchać wszystkich tych paczek które mnie interesują to
> byłoby super; moge dojechać wszędzie żeby tylko posłuchać, ale pytanie gdzie?




Serio? To np. Berlin, Gubener Str. 21, poniedzialek do piatku od 10 do 18-tej Firma Digital AudionetworX (http://www.da-x.de)

APS AEON maja na stanie, ale Dynaudio BM i Focal CMS nietstety (juz) nie. Za to mozesz posluchac cos z tego:

Neumann KH80/KH120/KH310
Focal Alpha 50/65/80
ADAM A7X/A77X/S3H
PSI A17M
HEDD Type 07
Geithain RL940
ATC SCM 45

I tu jest pare lepszych niz Dynaudio a szczegolnie Focal CMS. Niestety tez troche drozszych.

Ale nie wierze, ze w kraju nie znajdziesz zadnego sklepu gdzie mozna tych trzech co wybrales posluchac w miare dobrych warunkach. Trzeba by sie jednak kopnac do Warszawy, Wroclawia, Poznania. W Pasikurowacach Dolnych na pewnio nie uswiadczysz.

_________________
pozdrowienia
MEGafon


* (Ostatnia edycja posta: 2017-05-18, godz. 13:30 przez usera MEGafon)



    DZ1  

     

 Wysłany: 19-05-2017; 22:28   
Jeśli nie masz nic KONKRETNEGO do powiedzenia to poprostu nie wypowiadaj sie. Aż tak ciężko to pojąć? Szkoda czasu.


    wienryk  

  

 Wysłany: 22-05-2017; 23:16   

...Z drugiej strony: po odsłuchu Eve Audio byłem nimi wręcz zafascynowany, ALE.... czytając fora, użytkownicy wypowiadaja sie, że pomimo ich dobrego brzmienia, mają kiepską translacje (problem w wysokim basie/ niskim środku, dlatego zrobione na nich miksy wychodzą ''bułowate'').
................................................................
Mam ten sam problem na A7X... z resztą nie tylko ja...
 


A jak wygląda ta sytuacja z Genelec 8330A. Właśnie mocno myślę o zakupie zestawu 8330 APM Pack. Czytałem sporo na ten temat i nigdzie nie spotkałem innych spostrzeżeń, jak tylko słowa zachwytu. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia na tym sprzęcie?




    DZ1  

     

 Wysłany: 17-06-2017; 19:12   
Posłuchałem, przemyślałem i wybrałem... dlaczego ''przemyślałem''? bo zaszły pewne kompromisy i nie o cene tutaj chodzi.
Otóż; po odsłuchu miałem niezły dylemat miedzy APS AEON i Klasik bo np AEONy mają poprostu wiecej mocy i grają ''wiekszym'' dźwiekiem.
Dźwięk z obydwu tych paczek jest na tym samym, wysokim poziomie ALE w Klasikach poprostu jeszcze wiecej słychać - Klasiki są lepsze pod tym wzgledem. AEON to jest ewidentnie monitor średniego pola - takie mam wrażenie. Dźwięk z Klasików ''wychodzi'' poza paczki, cieżko mi to opisać słowami... i podobnie jak w AEONach jest szczegółowy, wszystko ''widać'' jak na dłoni, nic nie kłuje, słychać, że one naprawde mają płaską ch-ke czestotliwościową, nic nie rezonuje, niczego nie jest za duzo, nic nie przeszkadza, to jest coś nieprawdopodobnego! - wlasnie o to mi chodziło! W AEONach dźwiek, chociaż ''wiekszy'', to jest ''przyklejony'' do głośników - takie odniosłem wrażenie (w porównaniu do Klasików).
Cały problem w wyborze polegał na tym: albo Klasiki bardziej szczegółowe, albo AEONy z ''większym'' dźwiękiem. Ciężki wybór jak dla mnie bo chciałoby sie mieć to i to Kompromis polega na tym, że wybrałem Klasik i ich niesamowity sub ale sub w przyszłym roku bo niestety budżet nie jest z gumy i jeszcze nie wiem czy ten sub bedzie mi w ogole potrzebny gdy przyzwyczaje sie do samych Klasików bo one mają naprawde niesamowite zejście (nie zamulone), aż cieżko w to uwierzyć jeśli nie przesłucha sie ich na własnych uszach.
Tak na marginesie dodam, że porównywałem te APSy bezpośrednio m.in. ze sławnymi Adamami A7X i... tutaj naprawde nie ma ZUPEŁNIE co porównywać - pod każdym względem nasze polskie APSy zmiotły je z powierzchni Ziemi niczym bomba atomowa - to zupełnie inna liga.
A7X przy Klasikach brzmi jak tania budżetówka - Klasiki są NIESAMOWITE!
WRESZCIE znalazłem chyba idealne dla mnie głośniki z którymi zaprzyjaźnie sie na dłuuuuugo - tego szukałem i znalazłem! Jestem bardzo szczesliwy z tego powodu dlatego jesli ktokolwiek z Was bedzie potrzebował zaopatrzyć sie w monitory studyjne i bedzie miał na ten cel koło 3,5kPLN to pierwsze co to posłuchajcie Klasików - gorąco polecam, MIAŻDŻĄ wszystko inne w podobnej cenie
Pozdrawiam.

     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved

----- Account: pp.eis.compl -----