EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w lipcu
EiS 07/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



Forum EiS


M-Audio M-Track 2x2m - problem z instalacją
    22.07.2017 | 12:38 | Odpowiedzi: 7
Rozbudowa studia, a właściwie budowa podstaw
    21.07.2017 | 15:42 | Odpowiedzi: 1
Podłączenie procesora efektów do miksera Mackie Mix 12 Fx
    21.07.2017 | 13:26 | Odpowiedzi: 1
Koncerty live z dodatkowymi ścieżkami i niezależną trackiem metronomu
    21.07.2017 | 09:06 | Odpowiedzi: 0
Jaki interfejs USB - latencja, stabilność?
    17.07.2017 | 13:06 | Odpowiedzi: 2
Jakie kity wciskacie swoim "połowicom" przy zakupie sprzętu?
    12.07.2017 | 21:55 | Odpowiedzi: 162
Kabel MIDI, ktoś tu nie wie o co chodzi?
    12.07.2017 | 19:30 | Odpowiedzi: 8
Granie z podkładem - metronom w obu słuchawkach z podkładem dla perkusisty.
    11.07.2017 | 10:15 | Odpowiedzi: 1
LEXICON serii IO (22/42/82) - ktoś stosuje?
    10.07.2017 | 18:25 | Odpowiedzi: 3
Pro Tools 12.6 - warto robić upgrade do 12.8?
    09.07.2017 | 19:56 | Odpowiedzi: 0
Waldorf Nave w Bitwig Studio
    09.07.2017 | 12:22 | Odpowiedzi: 0
Yamaha HS8 - pytanie początkujacego
    08.07.2017 | 10:21 | Odpowiedzi: 11

Dział: Inne Steinberg Cubase 8LE z kontem w MySteinberg. Wersja na 2 stanowiska pracy/2 komp w 1 studiu. Program można uaktualnić do v.9 oraz do Cubase Studio/Artist - 200 zł. Zgierz. Tel. 537-892-695. E-mail: tomaszj123@onet.pl
Dział: Sprzęt studyjny ESI ESP1010e - 450 zł. Zgierz. Tel. 537-892-695. E-mail: tomaszj123@onet.pl
Dział: Sprzęt studyjny Behringer VX2496, przedwzmacniacz mikrofonowy - 450 zł. Dodam przewód AES/EBU/SPDiF - 450 zł. Zgierz. Tel. 537-892-695. E-mail: tomaszj123@onet.pl

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
Ustawienie sprzętu nagraniowego



    Bearisone  

  

 Wysłany: 09-05-2017; 20:18   
Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem zestawu nagraniowego, mianowicie;
 mikrofon rode nt1a kit
 interfejs focusrite 2i2
 megaequalizer joemeek threeQ
 monitory krk rokit rp6 G3

Teraz kieruję do państwa pytanie, jak ustawić equalizer aby jakość nagrań była jak najlepsza? Proszę, aby ktoś mi to opisał bardzo dokładnie, ponieważ ustawienie tego jest bardzo uciążliwe. Dziękuję z góry za wszystkie pomocne rady. Piąteczka


    PWA  

  

 Wysłany: 09-05-2017; 21:17   
Czy sugerujesz, że chcesz podczas nagrywania wokalu używać korektora? To nie jest najlepszy pomysł . Można delikatnie użyć kompresora w szczytach, żeby mieć lepszą kontrolę nad zakresem dynamiki. Korektor, to raczej faza produkcji, nie nagrywania.


    Bearisone  

  

 Wysłany: 10-05-2017; 00:44   
chodzi mi o to jak dokładnie ustawić pokrętła aby dźwięk był jak najlepszy. Jestem zielony w tym, dlatego czekam na porady od ekspertów


    PWA  

  

 Wysłany: 10-05-2017; 15:36   
Nikt Ci nie odpowie na tak postawiony temat... przypomina on pytanie typu "powiedzcie w kilku zdaniach jak skonstruować najszybszy i najwydajniejszy silnik odrzutowy"
Na początek możesz zerknąć np. na ten cykl artykułów:
http://zakamarkiaudio.pl/2010/11/produkcja-wokalu-cz-1-edycja.html
a poza tym szukaj w sieci i praktykuj...


    Zbynia  

  

 Wysłany: 12-05-2017; 21:48   
nie da się ustawić i zapomnieć

EQ używałem bardzo często i nic w tym zdrożnego nie ma - wstępna obróbka znacznie ułatwia późniejsze osadzenie wokalu w muzyce
ale wszystko z umiarem bo można sobie łatwo zaszkodzić

Bywało że nagrywałem tą sama osobę rano i wieczorem - kompletnie różne brzmienia wokalu

Przy każdej sesji należy ustawić dobre brzmienie podczas rozgrzewki plus korekcja na bieżąco
Nieco łatwiej z kompresorem o ile nie stanowi elementu artystycznego a tylko lekko tnie szczyty...

ps. pytanie zalatuje: kupa sprzętu zero talentu

podstawy, podstawy i podstawy

zasada działania EQ i kompresora żeby wiedzieć po co kręcić gałami, kiedy i jak

nie ma tu automatu ani złotego środka - realizator nie tylko ustawia sprzęt i wciska rec



    gores  

     

 Wysłany: 15-05-2017; 21:35   

...Witam wszystkich!

Jestem posiadaczem zestawu nagraniowego, mianowicie;
 mikrofon rode nt1a kit
 interfejs focusrite 2i2
 megaequalizer joemeek threeQ
 monitory krk rokit rp6 G3




Ok, to spróbuję pomóc:  Mikrofon podpinasz bezpośrednio do focusrite, z pominięciem EQ. Uważaj w takim rozwiązaniu na jedną rzecz - aby nie rozkręcać "zielonej" gałeczki zbyt dużo gdyż bedziesz miał przester. W takiej konfiguracji uzyskasz możliwie najlepsze brzmienie. Najlepsze dlatego, że nie skalane brakiem znajomości tematu, nieznajomością Joemeeka czy podstaw nagrywania. Zwróć uwagę  To jedyne wyjście, jak się nauczysz jak korzystać z EQ, wówczas będziesz mógł wpiąć Joemeeka w tor, z pewnością będziesz też wiedział jak to zrobić. Póki co to najczyściej jak się da - mikrofon do interfejsu i ok. Co nagrywasz na tym mikrofonie? Jak głos to postaw pomiędzy zródłem a mikrofonem jakiś popfiltr - tutaj kultowe rozwiązanie z naciągniętej pończochy wystarczy Będzie najlepsza możliwa jakość, reszta z czasem.




    DZ1  

     

 Wysłany: 16-05-2017; 19:07   
......Witam wszystkich! Jestem posiadaczem zestawu nagraniowego, mianowicie;  mikrofon rode nt1a kit  interfejs focusrite 2i2  megaequalizer joemeek threeQ  monitory krk rokit rp6 G3

Na początek mogę polecić Tobie to samo co Kolega gores czyli mikrofon bezpośrednio do interfejsu i nie używaj threeQ <- ten sprzęt może pomóc ale w rekach zupełnie niedoświadczonej osoby może tylko zaszkodzić a to z prostego powodu: jesli coś źle poustawiasz i nagrasz już taki ''zły'' sygnał z mikrofonu to potem ciężko będzie to ''odkręcić''. Pomyśl sam: gdyby istniała cudowna rada jak poustawiać te wszystkie gałeczki to przecież threeQ nie miałby ani jednej tej gałki tylko producent urządzenia wypuściłby to urządzenie bez żadnych gałek a Ty poprostu wpiąłbyś je w tor sygnałowy i cieszył sie dobrym brzmieniem. Dlatego najpierw nagrywaj czysty sygnał, czyli bez użycia threeQ i w miedzy czasie ucz sie, zdobywaj wiedzę i praktykuj. Tutaj również bardzo polecam Tobie na początek cykl artykułów, o których wyżej wspomniał PWA. Czyli możesz nagrywać czysty sygnał a potem eksperymentować z już nagranym syganłem z mikrofonu. Istnieją pluginy, które są odpowiednikami wirtualnymi threeQ (czyli kompresory i korektory) i w tym przypadku mają tą przewagę, że zawsze (później, po nagraniu) możesz coś pozmieniać, cofnąć zmiany itd. czyli możesz eksperymentować do woli bez konsekwencji, bez ''psucia'' czystego nagranego sygnału z mikrofonu. I tę drogę polecam Tobie na początek bo do używania kompresji i korekcji podczas nagrania trzeba mieć już troche doświadczenia.
Pozdr.


     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved