EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w listopadzie
EiS 11/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści




Forum EiS


Xenyx 1202 usb
    17.11.2017 | 22:55 | Odpowiedzi: 0
Cubase 5 eq
    17.11.2017 | 14:34 | Odpowiedzi: 3
Sparciałe nauszniki w Sony MDR-7506
    16.11.2017 | 20:22 | Odpowiedzi: 1
Roland RD700NX + klawiatura sterująca
    15.11.2017 | 20:11 | Odpowiedzi: 1
Parę żarcików
    14.11.2017 | 10:31 | Odpowiedzi: 96
M-Audio Projectmix i/o - problem z mikrofonem
    13.11.2017 | 15:03 | Odpowiedzi: 0
Cała skala z 1 nuty
    13.11.2017 | 12:51 | Odpowiedzi: 1
Sterowanie PAR-ami
    13.11.2017 | 10:34 | Odpowiedzi: 7
Laptop do domowego studia - Win czy Mac OS w cenie do 2200 zł?
    10.11.2017 | 14:33 | Odpowiedzi: 13
Surface czy Macbook
    10.11.2017 | 14:11 | Odpowiedzi: 7
E-Mu 1616m + Zoom R16 czy da radę podłączyć do Cubase 7.5?
    09.11.2017 | 16:20 | Odpowiedzi: 2
Postprodukcja biblioteki sampli do użytku multimedialnego
    07.11.2017 | 09:55 | Odpowiedzi: 0

Dział: Sprzęt studyjny Avid HD Native PCIe Core, stan bdb - 3000 zł. Gdynia. Tel. 501-876-642
Dział: Instr. elektron. Roland VR-09, organy SuperNATURAL, stan bdb. Używany tylko w domu - 1900 zł. Warszawa. Tel. 600-795-047. E-mail: heidegger04@gmail.com
Dział: Sprzęt studyjny Yamaha MG-10-XU, miser, nieużywany, na gwarancji mixer. Stan idealny, oryginalne opakowanie - 600 zł. Wrocław. Tel. 601-703-128. E-mail: ssb@hot.pl

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
 
TC Helicon VoiceLive 2 problem - "zamiennik"?



    woqall  

     

 Wysłany: 20-08-2017; 18:05   

Od 3 lat korzystam z TC Helicon Voice Live Touch 2. Generalnie robi spoko robotę, ale średnio się sprawdza w bardziej problematycznych akustykach - ogólnie głównym problemem jest to, że obcina sygnał (takie też opinie słyszałam od dźwiękowców, którzy akurat mieli okazję nagłaśniać wokalistów z niego korzystających), przez co trzeba go dość mocno wykręcać. Sygnał jest dość zniekształcony, podbija głównie górne pasma, przez co dochodzi często do sprzęgów, przy czym nie posiada funkcji EQ, żeby można było sobie to korygować samemu. Często, w większych pomieszczeniach, żeby efekt na presecie był słyszalny, musi mieć podkręcony poziom, a wtedy sygnał jest jeszcze cichszy. Nawet dedykowane presety, które teoretycznie powinny się sprawdzać - stanowią czasem problem. Po prostu trzebaby za każdym razem wszystko dostosowywać na nowo. Do mniejszych pomieszczeń koncertowych jest to okej, ale problem w tym, że potrzebuję sprzętu bardziej uniwersalnego. Pytanie: czy ktoś spotkał się z mniej problematycznym efektem pod tym względem? Niestety niewielu znanych mi wokalistów ma obeznanie w sprzęcie lub ze sprzętu innego niż mikrofon korzysta. Ja sama ekspertem nie jestem, dlatego nie bardzo już wiem jak mam ten VL ogarnąć. Wszystko ładnie hula na słuchawkach albo na paczkach w warunkach domowych/studyjnych - gdy już przychodzi do grania na scenie, gdzie po prostu zazwyczaj nie ma warunków i czasu, żeby wszystkie presety przestawiać na nowo, to już nie jest tak kolorowo...



* (Ostatnia edycja posta: 2017-08-20, godz. 18:06 przez usera woqall)



    spiker  

     

 Wysłany: 25-08-2017; 10:19   
Wszystkie harmonizery wokalowe TC Helicon mają wbudowany mechanizm Adaptive Tone (to jest kompleks złożony z bramki, EQ i kompresora). On nie jest włączony na stałe. Da się go wyłączyć. Skoro koncert realizuje ktoś przy stole, to warto wyłączyć Adaptive Tone na potrzeby większych koncertów i oddać kompresję i EQ oraz Noise Gate w ręce realizatora. Zniknie, albo przynajmniej się zmniejszy problem z wysokimi tonami, wzbudzeniami i "gaszeniem sygnału". Problem z innymi zakłóceniami, głównie z przesłuchem reszty bandu do mikrofonu z wokalem, który poddawany jest harmonizacji, związany jest ze specyfiką tego efektu, który ze swej natury nadaje się do małych (niegłośnych) lub większych lecz cichych scen, czyli z odsłuchem dousznym. Wtedy można sobie pozwolić na niskie wysterowanie gain w TC co zapobiega niechcianym przesłuchom. Im głośniejsza scena i obecność typowych monitorów tym większa konieczność (lub pokusa) by zwiększać nie tylko gain mikrofonu ale i jego końcowy volume w miksie. Pozdrawiam


    anastix  

  

 Wysłany: 06-10-2017; 12:55   
...Od 3 lat korzystam z TC Helicon Voice Live Touch 2. Generalnie robi spoko robotę, ale średnio się sprawdza w bardziej problematycznych akustykach - ogólnie głównym problemem jest to, że obcina sygnał (takie też opinie słyszałam od dźwiękowców, którzy akurat mieli okazję nagłaśniać wokalistów z niego korzystających), przez co trzeba go dość mocno wykręcać. Sygnał jest dość zniekształcony, podbija głównie górne pasma, przez co dochodzi często do sprzęgów, przy czym nie posiada funkcji EQ, żeby można było sobie to korygować samemu. Często, w większych pomieszczeniach, żeby efekt na presecie był słyszalny, musi mieć podkręcony poziom, a wtedy sygnał jest jeszcze cichszy. Nawet dedykowane presety, które teoretycznie powinny się sprawdzać - stanowią czasem problem. Po prostu trzebaby za każdym razem wszystko dostosowywać na nowo. Do mniejszych pomieszczeń koncertowych jest to okej, ale problem w tym, że potrzebuję sprzętu bardziej uniwersalnego. Pytanie: czy ktoś spotkał się z mniej problematycznym efektem pod tym względem? Niestety niewielu znanych mi wokalistów ma obeznanie w sprzęcie lub ze sprzętu innego niż mikrofon korzysta. Ja sama ekspertem nie jestem, dlatego nie bardzo już wiem jak mam ten VL ogarnąć. Wszystko ładnie hula na słuchawkach albo na paczkach w warunkach domowych/studyjnych - gdy już przychodzi do grania na scenie, gdzie po prostu zazwyczaj nie ma warunków i czasu, żeby wszystkie presety przestawiać na nowo, to już nie jest tak kolorowo......;d;d;d


    woqall  

     

 Wysłany: 16-10-2017; 11:49   
...Wszystkie harmonizery wokalowe TC Helicon mają wbudowany mechanizm Adaptive Tone (to jest kompleks złożony z bramki, EQ i kompresora). On nie jest włączony na stałe. Da się go wyłączyć. Skoro koncert realizuje ktoś przy stole, to warto wyłączyć Adaptive Tone na potrzeby większych koncertów i oddać kompresję i EQ oraz Noise Gate w ręce realizatora. Zniknie, albo przynajmniej się zmniejszy problem z wysokimi tonami, wzbudzeniami i "gaszeniem sygnału". Problem z innymi zakłóceniami, głównie z przesłuchem reszty bandu do mikrofonu z wokalem, który poddawany jest harmonizacji, związany jest ze specyfiką tego efektu, który ze swej natury nadaje się do małych (niegłośnych) lub większych lecz cichych scen, czyli z odsłuchem dousznym. Wtedy można sobie pozwolić na niskie wysterowanie gain w TC co zapobiega niechcianym przesłuchom. Im głośniejsza scena i obecność typowych monitorów tym większa konieczność (lub pokusa) by zwiększać nie tylko gain mikrofonu ale i jego końcowy volume w miksie. Pozdrawiam...

Dzięki za info. Zaraz w nim pogrzebię, żeby wyłączyć.
Odnośnie przesłuchów - no, to niestety. Lata już pracuję na monitorze dousznym, a pomimo to problem jest. W zeszłym roku zakupiłam mikrofon Shure KSM8 z nadzieją na poprawę (kardioida, a nie jak poprzednia moja beta, która zbierała z każdej strony), ale nadal się sporo zbiera z otoczenia... dużo za dużo. Wyraźną różnicę słyszę pomiędzy włączonym a wyłączonym mikrofonem. Zespół, z którym pracuję, wcale nie gra za głośno - nie używamy pieców, tylko gramy z linii, wszystkie instrumenty mam minimalnie ustawione w odsłuchu, a bębnów nie mam wcale i staram się nigdy nie ustawiać tuż przed nimi, a i tak wszystko się wpierdziela... już nie mam pomysłów. Pasowałoby się jakimś murem otoczyć na scenie :>

     
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved

----- Account: pp.eis.compl -----