EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w marcu
EiS 03/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS - numery archiwalne
     Strona główna archiwum

  EiS 2001-03
2001-03
T E C H N O L O G I A
FAQ. "Banalne" pytania - cz. 2.
Realizując zapowiedź sprzed miesiąca kontynuujemy odpowiedzi na pytania, które bardziej zaawansowanym branżowcom wydają się banalne, a na które początkujący często bezskutecznie poszukują odpowiedzi.

Sampling. Sampling dla początkujących - cz. 1.
Często otrzymujemy listy od czytelników zaczynające się mniej więcej tak: "jako początkujący muzyk bardzo mało wiem na temat syntezatorów i samplerów. Wyjaśnijcie mi proszę, w jaki sposób mogę wykorzystać sample z płyt CD do tworzenia muzyki". Dziś zajmiemy się właśnie tą tematyką.

Sekwencery. Kontrolery ciągłe w akcji.
Choć edycja danych MIDI nie zawsze bywa lekka, łatwa i przyjemna, to warto wiedzieć, że interesujące wyniki można uzyskiwać korzystając z zestawu kontrolerów podstawowych. Za pomocą kontrolerów ciągłych, kółka podciągania i kilku komunikatów SysEx można sterować sposobem reprodukcji dźwięku przez syntezator, ożywiając aranżacje MIDI.

TGTools, czyli o czym zapomniała firma Coda w programie Finale
Autorem TGTools, czyli wtyczki do programu Finale, jest niemiecki muzyk i programista Tobias Giesen. Oferuje ona chyba wszystko, co potrzebne do profesjonalnej pracy nad wyglądem strony. Znajdziemy więc narzędzia do precyzyjnego pozycjonowania położenia pięciolinii na stronie, do poprawianie poziomego rozmieszczenia nut w takcie i wiele, wiele innych.

Edytor wideo. Sound Forge Vegas Video 2.0b.
Wkraczamy w epokę, w której wideo staje się nieodłączną częścią muzycznego biznesu. Jeśli zaś weźmiemy pod uwagę rosnącą rolę Internetu w tym biznesie i coraz sprawniejsze mechanizmy dystrybucji, to wideo okazuje się ważnym instrumentem marketingu. Tym bardziej, że za marketingiem nie zawsze stoją wielkie wytwórnie płytowe. I wcale nie muszą. Warto przygotować się do tego już teraz, myśląc o pokazaniu się światu.

Bitheadz Unity DS-1 w praktyce.
Z każdą nową generacją komputerów zakres możliwości muzycznych instrumentów wirtualnych rośnie w tempie wykładniczym. W najnowszej wersji (2.0) Unity potrafi zapewnić moc i wydajność porównywalną z samplerami sprzętowymi, a dodatkowo można go jednocześnie uruchomić z działającym na tym samym komputerze sekwencerem audio/MIDI.

Cubase VTS w praktyce - cz. 8.
W tym odcinku nauczymy się tworzyć własne style oraz zajmiemy się problemem sterowania zewnętrznym magnetofonem z poziomu programu Cubase VST/24.

R E L A C J E
NAMM 2001 (1). Welcome Back!
Tegoroczne targi NAMM wróciły na swe tradycyjne miejsce - do Anaheim, miasta usytuowanego na południu kompleksu Los Angeles. Nowości było sporo, choć zapewne nie tak dużo jak w ubiegłych latach. Przyjrzyjmy się zatem tym produktom, które naszym zdaniem zasługują na uwagę.

NAMM 2001 (2). Welcome Back!
Rejestratory twardodyskowe

T E S T Y
Roland Handsonic HDP15
Handsonic wygląda jak plastykowa zabawka, model jakiegoś statku kosmicznego z kiczowatej serii filmowej Star Trek. Zaskakująco lekki, jakby wątły w swojej plastikowej konstrukcji. To wrażenie znika jednak natychmiast po uruchomieniu instrumentu i wydobyciu pierwszych zeń dźwięków. Pod tym względem Roland przeszedł sam siebie.

Jünger Audio VAMP 2
Opisywany tu model wyposażony jest w zewnętrzne klucze umożliwiające przechowywanie banków ustawień parametrów.

Ibanez Tone-Lok PH7, DE7, CF7
Efekty gitarowe firmy Ibanez należą do grupy klasyków i choć niektórym są nieco mniej znane niż kostki Bossa, to występują w tej samej lidze, zawsze zajmując miejsca w ścisłej czołówce.

Turtle Beach Montego II
Dzięki oparciu jej konstrukcji na zdobywającym sobie coraz większą popularność procesorze Vortex 2 AU8830, karta może stanowić interesującą propozycję nie tylko dla muzyków, ale także dla ambitniejszych graczy i wielbicieli multimediów.

Native Instruments Pro-52
Wzorem dla Pro-52 jest legendarny analog Sequential Circuits Prophet. Programiści postawili sobie za cel dokładne odwzorowanie syntezy Propheta z zachowaniem jego charakterystycznego dźwięku - atakującego, dosadnego, z wyraźnie słyszalną pracą filtrów.

Zeck Champ 4.250X
Wzmacniacze z serii Champ należą do grupy budżetowych produktów niemieckiej firmy Zeck. Pod względem konstrukcyjnym są nieco mniej masywne niż profesjonalne wzmacniacze z serii PT, ale nie należy zapominać, że są one przeznaczone dla innej grupy odbiorców.

Mackie Design SR1530
Od chwili rozpoczęcia ścisłej współpracy z RCF firma Mackie rozpoczęła produkcję interesujących zestawów głośnikowych, a widząc tę istotną lukę na rynku, zapadła decyzja o rozpoczęciu prac nad uniwersalnym zestawem aktywnym z trzema przetwornikami.

Silver Sound BTL218/1500, KT115A
Obie opisane tu kolumny to zestaw idealny do pracy w trudnych warunkach akustycznych, czyli wszędzie tam, gdzie trzeba grać głośno i długo.

S T A Ł E    R U B R Y K I
Od redakcji
NAMM nam nie straszny

Przyślij mam swoje demo
Najlepsi demowicze w marcu 2001.

Kliniczny przypadek
Felieton

     Strona główna archiwum
PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved