EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

Ulubiony kiosk EiS
Prenumerata/e-wydania
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 



EiS w lutym
EiS 02/2017

   Spis treści
   DVD + ONLINE


EiS PLUS 7
SPRZĘT DO STUDIA

Spis treści



EiS PLUS 6
TWORZENIE MUZYKI W KOMPUTERZE - Praktyczny Poradnik

Spis treści



Poradnik EiS
Poradnik EiS - ZACZNIJ WSZYSTKO OD NOWA!

Spis treści



EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD



E-Media EiS

       Strona główna          Konkursy/demowicze          Przyślij nam demo         2015-06

Andrzej Mariusz Kolendo


      Andrzej Mariusz Kolendo    Następny materiał
Zamieszczono: 26.05.2015
Głosów: 0
Ocena: 0
Odsłon: 1439
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać ten materiał. Zarejestruj się

The Wing on the Sky
Kompozytor Andrzej Mariusz Kolendo kilkudziesięcioletni okres twórczy poświęcił realizacji preferencji muzycznych, do których zaliczają się zarówno wielkie formy oratoryjno-kantatowe, muzyka symfoniczna, utwory hymniczne i chóralne a cappella, jak również utwory wokalno-instrumentalne. Jest m.in. kompozytorem hejnałów dla dwóch miast. Fascynują go instrumenty VSTi. W utworze The Wing on the Sky, o którym pisze, że jest to "...utwór będący apoteozą naszego wojskowego lotnictwa z jego sztandarowym samolotem F-16", kompozytor wykorzystał Kontakt 4, Battery 3, Omnisphere, EWQL Symphonic Gold Orchestra oraz Miroslav Philharmonik.
Kontakt: andy.cole@wp.pl

 

Andrzej Mariusz KolendoKayanis: W kategoriach profesjonalnej produkcji zakwalifikowałbym tę propozycję jako "wczesne demo". A i tak raczej nie dałbym takiej wersji do odsłuchania klientowi. W drugiej dekadzie XXI wieku aranżacja z użyciem takich narzędzi może funkcjonować wyłącznie jako "dokument wewnętrzny", na przykład przekazany przez kompozytora do dalszego opracowania przez aranżera i producenta.
TH: Aż się trochę patriotycznie wzruszyłem tym F-16, który odlatuje na końcu. W takim natchnionym i podniosłym nagraniu jak to, brzmienie powinno być teoretycznie szerokie, głębokie i generalnie powodujące opad szczęki. A miks brzmi płasko i jednowymiarowo. Czy tylko ja odniosłem takie wrażenie? Kompozycja i aranż zostały ciekawie poprowadzone, wszystko jest na miejscu, dzwony odzywają się tam, gdzie każdy chciałby je usłyszeć. Tylko produkcja, jak wspomniałem na wstępie, niedopracowana, właściwie jak szybkie demo. Brakuje przestrzeni, trzeciego wymiaru. Może warto zmienić odsłuchy w studiu?
GP: Sytuacja geopolityczna nie jest stabilna i może stąd w przesłanym demo tak wiele nut wojenno-martyrologicznych. Kompozycja ma tak silny przekaz ilustracyjny, że trudno wyobrazić sobie, by istniała samoistnie, w oderwaniu od wizualnego kontekstu. Słucha się tego znośnie jednak o dużym nowatorstwie nie może być mowy. Osobną kwestią są sprawy brzmieniowe i dynamiczne. Zapewne można popracować nad aranżem, dobrać lepsze barwy i zmiksować bardziej przestrzennie. Całość nagrania ma bardzo dużą rozpiętość dynamiczną (w RMS to wartość ok. 10 dB). Będzie to zapewne przeszkoda w domowym słuchaniu – początek będzie ledwo słyszalny, natomiast finał będzie już drażnił. Niemniej pomimo tych zastrzeżeń podjęta próba zasługuje na pochwałę.



 Komentarze: 
Aktualnie brak komentarzy do tego materiału, Twój może być pierwszy!

Aby dodawać własne komentarze musisz być zarejestrowanym użytkownikiem naszego serwisu.
Zarejestruj się już teraz, to nic nie kosztuje.

PARTNERZY
Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dźwięku  LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl
PATRONATY
    Warsaw Electronic Festival     
AVT KORPORACJA
© by AVT Wydawnictwo 2016, All right reserved