EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

  1. Główna
  2. EiS Media
  3. Forum
  4. Demowicze
  5. Ogłoszenia
  6. Artykuły
  7. EiS FAQ
  8. Szukaj w EiS
  9. Redakcja

Ulubiony kiosk EiS


EiS Online - Index  
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 

EiS w grudniu
EiS 12/2014 - okładka

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 3
EiS PLUS - okładka

   Spis treści

Poradnik EiS
KONTAKT 5. Prawdziwe instrumenty w komputerze

   Spis treści
   Na płycie DVD


Forum EiS

EVE SC-205 czy zestaw EVE SC-204 + SUB TS-107
    29.11.2014 | 01:07 | Odpowiedzi: 6
Nagrywanie syntezatorów i jakość nagrania audio
    28.11.2014 | 23:02 | Odpowiedzi: 0
Nagrywanie syntezatorów i jakość nagrania audio
    28.11.2014 | 22:57 | Odpowiedzi: 0
Sennheiser IEM G3 - szumy
    28.11.2014 | 22:42 | Odpowiedzi: 8
Co to za brzmienia?
    28.11.2014 | 22:26 | Odpowiedzi: 15
Behringer FCA 1616 - regularne trzaski, szumy
    28.11.2014 | 22:19 | Odpowiedzi: 7
ADAM A8X - sprzedać czy zostawić?
    28.11.2014 | 20:57 | Odpowiedzi: 4
Parsec - Warto?
    28.11.2014 | 15:17 | Odpowiedzi: 1
Black Friday 2014
    28.11.2014 | 13:41 | Odpowiedzi: 0
Wokal a stereo
    28.11.2014 | 12:56 | Odpowiedzi: 24
Czy kupiłem podróbkę Shure Beta 58a?
    28.11.2014 | 11:30 | Odpowiedzi: 2
Rekomendowane monitory
    27.11.2014 | 22:37 | Odpowiedzi: 13

Dział: Sprzęt studyjny Focal Twin 6 Be, monitory studyjne, stan idealny - 8500 zł. Warszawa. Tel. 531-244-688
Dział: Sprzęt studyjny Shure 545 Unidyne III, mikrofon vintage, uchwyt i etui, stan bdb - 999 zł. Warszawa. Tel. 531-244-688
Dział: Sprzęt studyjny ATC SCM 20, monitory odsłuchowe, stan bdb - 11000 zł. Warszawa. Tel. 531-244-688

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
       Powiadom Admina  
Roland VS1880 & Yamaha AW16g 


    danekw  

     

Wysłany: 01-12-2005, godz. 13:44   
witam,

Chcę kupić Roland VS1880 lub Yamaha AW16g.
Macie może doświadczenie w tym temacie ? Czy ktoś może coś podpowiedzieć...

pozdrawiam
Daniel
_________________
gram na Clavia Nord Electro 4, Virus Ti Snow, CME-UF8



    danekw  

     

Wysłany: 01-12-2005, godz. 14:58   
a może Fostex VF-16 ?



    abproject  

  

Wysłany: 01-12-2005, godz. 16:39   
...witam,

Chcę kupić Roland VS1880 lub Yamaha AW16g.
Macie może doświadczenie w tym temacie ? Czy ktoś może coś podpowiedzieć...

pozdrawiam
Daniel
...
**********************
Ja bym wybrał cos ze stajni Rolanda...ale
wpierw powiedz do czego chcesz uzywać wymienionych rejstratorów, co chcesz podpiąć do nich, jakie juz masz "regały"...



    danekw  

     

Wysłany: 01-12-2005, godz. 19:36   
Ja bym wybrał cos ze stajni Rolanda...ale
wpierw powiedz do czego chcesz uzywać wymienionych rejstratorów, co chcesz podpiąć do nich, jakie juz masz "regały"......
**********************
chcę nagrywać zespół (6 instrumentów, 8 wokali) - próby, może demo CD... Roland mi się podoba, tylko martwi mnie ta kompresja ...
potrzebuję rejestratora, który można spiąć z PC poprzez np. Cubase i zgrać materiał do kompa i taki, z którego mogę szybko po próbie wypalić chłopakom CD...



    Rob  

     

Wysłany: 01-12-2005, godz. 21:32   
pracuje juz kilka lat na roland vs 1680 i jest ok



    danekw  

     

Wysłany: 02-12-2005, godz. 08:45   
...pracuje juz kilka lat na roland vs 1680 i jest ok ...
**********************
a co z tą kompresją danych ? jakie straty ?
no i ile trwa wypalenie CD, np. zgranie na szybko próby ?



    Zbynia  

  

Wysłany: 02-12-2005, godz. 12:56   
kompresja bezstratna......

na szybko to mozesz nagrac na magnetofon - pamietaj ze taki sprzet trzeba ustawic obsluzyc nagrac wyedytowac....zwroc uwage ile sladow mozesz jednoczesnie zapisac.....wypalenie chwile potrwa.....



    danekw  

     

Wysłany: 02-12-2005, godz. 14:30   
czyli ta kompresja dziala na zasadzie ZIP'a czy RAR'a w PC-cie ? Czy na zasadzie MiniDyska ? To nie chodzi o nagranie na szybko, tylko żeby ustawić, nagrać się i potem każdemu materiał wypalić na CD...

Dlatego pytam, czy lepszy VS1880 czy AW16g...



    Compadre  

     

Wysłany: 02-12-2005, godz. 20:47   
Używam Yamahy AW16G już kilka lat, nie wiem, z 4 albo coś takiego. Uwaga! Ostatnio wyszedł jakiś nowy model Yamahy, dokładnie nie wiem co w nim jest.

Zalety:
+ bardzo przyjemna w obsłudze, bardzo sensownie zbudowana w środku (elektronika na wysokim poziomie, nieskomplikowana konstrukcja, łatwy serwis jak na urządzenie cyfrowe).

+ bardzo fajnie sprawdza się jako niewielki mikser na koncerty. Kompresory i efekty bardzo łatwo dostępne, generalnie pełny komfort.

+ robi dobre nagrania. Uśmiechniecie się w tym miejscu pewnie, bo jak realizator dobry, to i nagranie dobre, ale ten sprzęt raczej pomaga niż przeszkadza - lekko ubarwia środek, fajnie brzmi to w lajtowym jazzie. Ma dość naturalne presety pogłosów.

Teraz wady. Nie znam Rolanda, więc nie traktujcie tego, jako głosu na jego korzyść. Niemniej:

- Absolutną lipą jest brak interfejsu do współpracy z komputerem. Zgrywanie wave'ów przez kompakty jest na dłuższą metę strasznie wkurzające. Ten sprzęt jest po prostu przeznaczony do zrobienia dema od początku do końca na nim i tyle.

- Jak się pracuje live, to ma kiepsko dostępne Aux'y. No do tego też po prostu nie jest zaprojektowana, więc trudno się czepiać.

- 8 ścieżek to jest standard dla tej klasy, ale jak robisz nagranie z bębnami, to błyskawicznie ci się skończą tory.

Generalnie: to konsola do nagrywania łatwych, szybkich i przyjemnych - niezobowiązujących materiałów. Do tego jest bardzo dobra. Natomiast nie ma co oczekiwać po niej dodatków: nie sprawdza się jako sam rejestrator, żeby robić później na kompie - bo zgrywanie trwa wieczność i ma mało torów. Jako docelowy mikser - nie tędy droga.

UWAGA!! Ostatnio Yamaha wypuszcza chyba coś nowego. Takie AW16G ale z USB oraz gniazdami Combo, wszystkie z Phantomem. To może być zdecydowana poprawa.



    Compadre  

     

Wysłany: 02-12-2005, godz. 21:01   
Jeśli chodzi o zastosowanie, które podajesz.

6 instrumentów i 8 wokali to razem 14 torów i oznacza, że musisz mieć dodatkowy mikser i robić zgrywki kilku śladów na jeden, żeby zmieściło się na 8 śladach Yamahy lub Rolanda. To stąd już szybka droga do zrobienia CAŁEGO miksu na analogowym mikserze i nagrywanie go chociażby na MD.

Poza tym - z szybkim wypaleniem materiału jest problem: Yamaha robi miks w czasie rzeczywistym. Jak nagrasz 8 tracków, to musisz przewinąć do początku, ustawić miks i zgrać to w czasie rzeczywistym na ścieżkę stereo i dopiero możesz wypalić. Czyli po godzinie próby, dodajesz godzinę zgrywania i dopiero wypalasz.

Możesz od razu zgrywać wejścia na ścieżkę stereo, żeby móc ją od razu wypalić - ale wracamy do punktu wyjścia, bo nie możesz jej edytować poszczególnych torów: to już lepiej kupić MDka = 10 razy taniej.



    mr-hammond  

     

Wysłany: 03-12-2005, godz. 00:25   
Widze kolego że duzo nagrałeś na aw16 g , jak sprawuje sie w zimnie ( lub w upale) ? Były jakieś problemy rozruchowe albo inne niespodzianki ?



    Zbynia  

  

Wysłany: 03-12-2005, godz. 00:44   
a wiec lepiej zainwstowac troszke wiecej i kupic laptopa z dobra karta i jakies przedwzmacniacze......wiadomo wiecej gratow ale i komfort wyzszy zdecydowanie.....



    Compadre  

     

Wysłany: 03-12-2005, godz. 13:15   
Widze kolego że duzo nagrałeś na aw16 g , jak sprawuje sie w zimnie ( lub w upale) ? Były jakieś problemy rozruchowe albo inne niespodzianki ?
**********************

Nie było żadnych dziwnych zachowań (poza literówką w ekranie startowym: Professoinal Audio Work Station, ale to chyba nie z zimna ). A pracowała raz w warunkach, gdzie UltraCurve dostał ciężkiej grypy..


"...a wiec lepiej zainwstowac troszke wiecej i kupic laptopa z dobra karta i jakies przedwzmacniacze......wiadomo wiecej gratow ale i komfort wyzszy zdecydowanie........"
**********************

Całkowicie się zgadzam. Do nagrań, które muszą być od razu gotowe, to to jest ogromna różnica w komforcie. A ceny już w tej chwili nie są dużo wyższe.
... no i można sobie w pracy postawić pasjansa.. Docenisz, jak trochę posiedzisz po nocach w robocie.



    danekw  

     

Wysłany: 05-12-2005, godz. 20:27   
dzięki Compadre za szereg ważnych informacji !

trochę mnie zmartwiłeś tym, że długo się zgrywa... ale dla pewności zapytam jeszcze raz - mogę materiał (16 śladów) zgrać na CD i w domu importować wszystko do Cubase'a jako osobne ślady ?
mówisz, że przygotowanie CD to godzina wyjęta z życiorysu ?
a można zgrać ślad po śladzie przez optyka ?
jeszcze jedno - nie ma żadnych śladów wirtualnych ?

pozdrawiam...



    Compadre  

     

Wysłany: 09-12-2005, godz. 18:32   
...dzięki Compadre za szereg ważnych informacji !

trochę mnie zmartwiłeś tym, że długo się zgrywa... ale dla pewności zapytam jeszcze raz - 1) mogę materiał (16 śladów) zgrać na CD i w domu importować wszystko do Cubase'a jako osobne ślady ?
2) mówisz, że przygotowanie CD to godzina wyjęta z życiorysu ?
a można zgrać ślad po śladzie przez optyka ?
3) jeszcze jedno - nie ma żadnych śladów wirtualnych ?

pozdrawiam......
**********************
Elo. Myślałem, że temat już wymarł, więc nie zaglądałem.

1) To jest tak: możesz za pomocą funkcji Export zapisać wybrane (lub wszystkie) ślady na CD. Wypala do plików w formacie WAV, z prędkością max 8x. Potem z CDków wgrywasz do komputera. To jest oczywiście szybsze (8x) od zgrywania przez optyka, bo tam musisz lecieć w trybie rzeczywistym. Jak masz 2 płytki CD-RW to jedną właśnie zgrywasz do kompa a drugą wypalasz i potem zmiana.

2) Przygotowanie CD zajmuje godzinkę, bo musisz cały materiał wielościeżkowy odtworzyć jeszcze raz od początku do końca w momencie zrzucania go na jeden ślad stereo i dopiero na płytę.

3) Jeśli chodzi o ślady wirtualne:

Generalnie: masz osiem wejść do miksera i osiem sygnałów możesz nagrywać jednocześnie. Jak zrobisz do tego dogrywkę drugich 8, to możesz mieć jednocześnie odtwarzanych 16 śladów (pierwsze 8 ma własne pojedyncze suwaki, a następne 8 ma jeden suwak na dwa ślady). A pod każdym śladem (z 16) masz 8 "warstw", czyli ścieżek wirtualnych. Na tych warstwach możesz zapisywać materiał i przełączać na niego w danym momencie, ale na raz odtwarzać możesz tylko 1 virtual na każdym śladzie.
Nie wiem czy wyraźnie piszę, ale to może wyglądać tak: pod suwakiem 1 zapisałeś w kolejnych dogrywkach 3 warstwy ("o") i ustawiasz, że ma grać ostatnia z nich (*). Pod drugim suwakiem masz np. tylko jedną warstwę i ona gra.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
1 o * * * * * * * _ _ _ _ _ _ _ _
2 o _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
3 * _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _



    danekw  

     

Wysłany: 10-12-2005, godz. 09:22   
hej,

teraz już wszystko jasne... zdecydowałem się na AW1600, ponieważ ma usb, lepsze przetworniki, ulepszony sampler, większe suwaki i podobno nowy (czyt. lepszy) procesor - jak to wszystko biega i jakie są moje wrażenia napiszę za 2 tygodnie jak "ją" dostanę.

dzieki za pomoc !



    danekw  

     

Wysłany: 03-01-2006, godz. 09:45   
mam AW1600 i mogę go z największą przyjemnością polecić !!! Prosta, intuicyjna obsługa, szybki procesor, niezłe efekty, 4 pasmowy korektor, 40GB twardy i nagrywarka. Wbudowany sampler to niezła rzecz. W stosunku do AW16 ma poprawione wejścia (mozna wpiąć canona lub jacka) i USB !!! - podłącza się do PC i można dowolnie kopiować dane w dowolną stronę - wszystko nagrane w WAV, więc nie ma problemu... POLECAM ! W porównaniu do trudnej obsługi i kompresji brzmienia w Rolandach VS to Yamaha bije Roland na głowe !!!

pozdrawiam



    MB  

     

Wysłany: 03-01-2006, godz. 11:53   
a jak wygląda komunikacja po USB2 ? Jak urządzenie jest widziane od strony komputera? Czy do przegrywania plików jest jakiś dedykowany program, czy po prostu widać dodatkowy dysk, na którym są pliki wav? I jeszcze jedno: czy rejestrator jest widoczny od strony systemu jako urządzenie audio (np. pozwalające coś odegrać lub nagrać przez przetworniki) czy też komunikacja ogranicza się wyłącznie do wymiany plików?



    danekw  

     

Wysłany: 03-01-2006, godz. 12:31   
...a jak wygląda komunikacja po USB2 ?
**********************
W komputerze po podłączeniu USB są widoczne 2 dyski (2 partycje z AW) na których są widoczne wszyskie nagrane pliki. Utwory są nagrywane w osobnych katalogach, podobnie loopy i sample są w 1 katalogu, więc łatwo wszystko znaleźć.
Podłączenie wygląda tak jak przy podłączeniu pendrive'a czy innych podobnych urządzeń, z tym, że w AW trzeba włączyć USB CONNECT i nic w tym czasie nie można na nim robić.

Przez USB mozna:
1 - zgrywać dane (wav'y) w dwie strony
2 - sterować kompem (AW wykorzystuje usb jako szeroko rozbudowany port midi) np. w cubase, logic i innych programach.

nie można natomiast wysyłać sygnału audio !
AW1600 to nowy produkt i na razie nie ma do niego żadnego programu (oprócz ustawień i mapy miksera do w/w programów), ale mam nadzieję, że chłopaki z Yamahy coś wymyślą...

cały materiał, a także wav'y można importować i exportować przez spdifa lub z wbudowanego CD-RW


 
     

 


ARCHIWALIA

2005-12
2005-12
2005-11
2005-11
2005-10
2005-10
2005-09
2005-09
2005-08
2005-08
2005-07
2005-07
2005-06
2005-06
2005-05
2005-05
2005-04
2005-04
2005-03
2005-03


PARTNERZY

Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dˇwięku    LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl 


PATRONATY

    Warsaw Electronic Festival     


AVT KORPORACJA
  LiveSound
  Mag. Gitarzysta
  Mag. Perkusista
  Mag. Basista
  MuzykoMachia
AUDIO
Super Dyskoteka
Firmy Muzyczne
Młody Technik
Świat Radio
Elektronika Dla Wszystkich
Elektronika Praktyczna
Automatyka B2B
Elektronika B2B
AVT Sklep
Magazyn Internet
Internet Maker
WebToster
Magazyn T3
DigitalCamera.pl
Ekobudowanie
Budujemy Bom
Czas na Wnętrze
IBiSS
IRBJ
O Budowaniu
Zielony Ogródek
Dla Dziecka
Wydawnictwo AVT
Prenumerata EiS