EiS na Facebook FanPage EiS na Twitter EiS na YouTube EiS na Google+ EiS News - kanał RSS EiS Forum News - kanał RSS

  1. Główna
  2. EiS Media
  3. Forum
  4. Demowicze
  5. Ogłoszenia
  6. Artykuły
  7. EiS FAQ
  8. Szukaj w EiS
  9. Redakcja

Ulubiony kiosk EiS


EiS Online - Index  
Status użytkownika
 Nie jesteś zalogowanym/zarejestrowanym użytkownikiem serwisu EiS
       Zaloguj/zarejestruj się

 

EiS w listopadzie
EiS 11/2014 - okładka

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 5
BEATS & BASS

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 4
EFEKTY W PRODUKCJI MUZYCZNEJ

   Spis treści
   Na płycie DVD


EiS PLUS 3
EiS PLUS - okładka

   Spis treści

Poradnik EiS
KONTAKT 5. Prawdziwe instrumenty w komputerze

   Spis treści
   Na płycie DVD


Forum EiS

East West CCC 3 czy NI Komplete 10 Ultimate?
    01.11.2014 | 03:20 | Odpowiedzi: 28
Interfejs USB, nadawanie shoutcast i trudna konfiguracja, pomocy
    31.10.2014 | 23:08 | Odpowiedzi: 1
Nagrywanie pianina akustycznego
    31.10.2014 | 22:58 | Odpowiedzi: 5
Adaptacja akustyczna - trudne pomieszczenie.
    31.10.2014 | 15:10 | Odpowiedzi: 2
Co podłączyć do Focusrite Scarlett2i2
    31.10.2014 | 12:42 | Odpowiedzi: 5
Soundcloud - opublikowany utwór a wydawnictwo
    31.10.2014 | 10:07 | Odpowiedzi: 6
Acuna 88 czy Yamaha P-35 - profesjonalny pianista
    31.10.2014 | 10:04 | Odpowiedzi: 18
Aktualizacja Cubase Artist 6.5
    31.10.2014 | 06:40 | Odpowiedzi: 9
Interfejs audio 8 wejsc
    31.10.2014 | 00:27 | Odpowiedzi: 1
Virtual Reference Monitoring - gadżet czy "słuchawkowa rewolucja"?
    30.10.2014 | 19:10 | Odpowiedzi: 25
Interfejs + monitory (+/- 3000 zł)
    30.10.2014 | 19:03 | Odpowiedzi: 12
Problemy z mikserem i mikrofonem
    30.10.2014 | 13:02 | Odpowiedzi: 11

Dział: Sprzęt gitarowy DigiTech HardWire-DL-8, nowy - 360 zł. RV-7, nowy - 340 zł. CR-7, nowy - 320 zł. DigiTech RP-70, jak nowy - 170 zł. W komplecie - 1200 zł. Warszawa. E-mail: racz9m@gmail.com
Dział: Instr. elektron. CME UF70, profesjonalna klawiatura sterująca WIDI, w pełni sprawna, ślady naturalnego użytkowania - 550 zł. Małopolska. Tel. 697-690-420. E-mail: grzegorzgawelek@wp.pl
Dział: Instr. elektron. Solton MS-40, modułowa wersja Solton MS-50/60, w komplecie polska instrukcja oraz style - 750 zł. Nowy Targ. Tel. 695-482-178. E-mail: krzysztof78jurgow@poczta.fm

Uwaga! Zanim zaczniesz postować na naszym forum koniecznie zapoznaj się wcześniej z jego regulaminem.


 
       Powiadom Admina  
Mobilne nagłośnienie 


    kocuros  

     

Wysłany: 18-07-2008, godz. 16:33   
Potrzebuje niedużego-gabarytowo i wattowo - nagłośnienia do celów bankietowych.Chcę podłączyć tam stage piano i mikrofon do wokalu...Myslałem o aktywnych paczkach...i właśnie pytanie:czy ktoś korzystał w takim układzie z paczek Mackie np.SRM450 , RCF Art 312A,HKAudio...a może Stagepas Yamahy? Czy mozna mówić o dobrej jakości w przypadku np. Box Elektronix , bo i takie kolumny aktywne gdzieś widziałem...
Drugie pytanie dotyczy mikserka-małego (4-5 kanałów)ze "smacznymi" efektami wokalowymi(szczególnie hall)...może ktoś zetknął sie z czyms takim..
Dzięki za każda sugestię!



    cocktailmusic  

  

Wysłany: 19-07-2008, godz. 00:20   
Witam, miałem kiedyś ten sam problem.
Zastanawiałem się nad Bax Electronics Crescendo 200E (z efektem ) i Yamaha stagepass 300.
Oba zestawy sprawdzają się znakomicie do celów tzw. koktailowych.Sam graw w duecie sax+gitara i innych małych i Stagepas sprawdza sie rewelacyjnie (wszędzie tam , gdzie nie jest wymagana wielka moc, tylko kulturalne, subtelne granie).
Box ma zdecydowanie "Normalny" efekt DSP i całkiem przyzwoite brzmienie , też polecam , bo grałem na tym zestawie.
Natomiast nic nie przebije mobilnościStagepasa, zwłaszcza jak masz w komplecie dedykowany wózek-walizkę na ten zestaw.Z zegarkiem w ręku 5 min i wszystko rozstawione.
Pozdrawiam.



    cocktailmusic  

  

Wysłany: 19-07-2008, godz. 00:24   
...Witam, miałem kiedyś ten sam problem.
Zastanawiałem się nad Bax Electronics Crescendo 200E (z efektem ) i Yamaha stagepass 300.
Oba zestawy sprawdzają się znakomicie do celów tzw. koktailowych.Sam graw w duecie sax+gitara i innych małych i Stagepas sprawdza sie rewelacyjnie (wszędzie tam , gdzie nie jest wymagana wielka moc, tylko kulturalne, subtelne granie).
Dodam jeszcze , ze jak na 6'' głośniki ma niezłego kopa i całkiem przyjemne miękkie brzmienie.
Box ma zdecydowanie "Normalny" efekt DSP i całkiem przyzwoite brzmienie , też polecam , bo grałem na tym zestawie.
Natomiast nic nie przebije mobilnościStagepasa, zwłaszcza jak masz w komplecie dedykowany wózek-walizkę na ten zestaw.Z zegarkiem w ręku 5 min i wszystko rozstawione.
Wielokrotnie słyszałem negatywne opinie na temat stagepasów , nieststy w większości oparte na przypadkowym obcowaniu ze sprzętem.
Ja swojego kupiłem na gwarancji poniżej 1800,- w komplecie ze statywami,gnizadami,statywem do miksera, reduktorem i oryginalną walizką.I gram już ponad rok.
jedyna wada to rysujący się plastik.
Pozdrawiam....



    kocuros  

     

Wysłany: 19-07-2008, godz. 10:00   
......Witam, miałem kiedyś ten sam problem.
Zastanawiałem się nad Bax Electronics Crescendo 200E (z efektem ) i Yamaha stagepass 300.
Oba zestawy sprawdzają się znakomicie do celów tzw. koktailowych.Sam graw w duecie sax+gitara i innych małych i Stagepas sprawdza sie rewelacyjnie
**********************
Dzięki "Cocktailmusic"! Ciekawe jak zabrzmiałby wokal na stagepass'ie ? .Powiem Ci ,że tez brałem pod uwagę Crescendo Box el... rozumiem że efekt tam jest przyzwoity...mam co prawda Lexicona MPX 550(chyba taki symbol ) ale wiadomo że co w jednym kawałku to lżej :- Crescendo chyba jednak troche cięższy od stagepassa ...(?)
Jakie masz wrażenie-na którym zestawie wokal zabrzmi lepiej?
Znajomy akustyk mówił że ostatnio nagłasniał kapele która miała swój zestaw HK audio smart http://www.hkaudio.com/products.php?mode=prod&id=70 i mówił że był w szoku ,że przy tak małych satelitkach brzmienie było super!Pozdrawiam!



    DCG  

  

Wysłany: 19-07-2008, godz. 11:00   
HK, to dobry, dobrze brzmiący zestaw, ale jest jeszcze kilka podobnych, innych firm np. D-Little DYNACORD, RCF TT, LD SYSTEM. A jeśli chodzi o mobilność, to zobacz ten produkt, tylko ja bym sie dogadał z producentem żeby lepsze głosniki włożył:
www.handbox.pl zestaw Krater.



    cocktailmusic  

  

Wysłany: 19-07-2008, godz. 11:27   
...HK, to dobry, dobrze brzmiący zestaw, ale jest jeszcze kilka podobnych, innych firm np. D-Little DYNACORD, RCF TT, LD SYSTEM. A jeśli chodzi o mobilność, to zobacz ten produkt, tylko ja bym sie dogadał z producentem żeby lepsze głosniki włożył:
http://www.handbox.pl zestaw Krater....
**********************
Wg mnie Box brzmi zdecydowanie lepiej od Handboxa, a co do mobilności i gabarytów to SP Yamahy nie ma konkurencji.
Jedyna wada SP300 bo żart jakim jest efekt- przypomina kamery pogłosowe z lat 80.
Co do LD system to produkty przereklamowane, tez je brałem pod uwagę przy zakupie, problemy z dystrybucja , zakupem wybranych modeli ,że o serwisie nie wspomnę.
A HK to juz inna bajka (i ceny0 podobnie jak JBL,RCF



    kocuros  

     

Wysłany: 21-07-2008, godz. 13:59   
..... A jeśli chodzi o mobilność, to zobacz ten produkt, tylko ja bym sie dogadał z producentem żeby lepsze głosniki włożył:
http://www.handbox.pl zestaw Krater....
**********************
Jak to mam zrobić...? -powiedzieć żeby sie postarali i dali lepsze głośniki?



    DCG  

  

Wysłany: 21-07-2008, godz. 17:28   
Nie zadzwonić lub pojechać do szefa i zapytać P.Leszka, jakie może tam wsadzić głośniki, rózne od budżetowych. A jak wsadzi RCF-y i zestaw będzie tańszy o połowę od oryginalnego RCF-a, a nie gorzej brzmiąc, to gra warta świeczki. A HK Lucas, czy Elias, na Allegro już całkiem dostępny.



    kocuros  

     

Wysłany: 21-07-2008, godz. 19:19   
...Nie zadzwonić lub pojechać do szefa i zapytać P.Leszka, jakie może tam wsadzić głośniki, rózne od budżetowych. A jak wsadzi RCF-y i zestaw będzie tańszy o połowę od oryginalnego RCF-a, a nie gorzej brzmiąc, to gra warta świeczki. A HK Lucas, czy Elias, na Allegro już całkiem dostępny....
**********************
Dzięki! Niie pomyślałem o tym



    silver_sound  

  

Wysłany: 21-07-2008, godz. 21:21   
Witam
Panowie, może jednak nalezy przeprowadzić bardziej szczegółowa analize zalet i wad zestawów aktywnych...
Porównajmy zestaw aktywny, z pasywnym , ale z podziałem aktywnym...2+1, czyli dwie "satelity" plus centralny bas..
Kable...
W zestawie aktynym do kazdej kolumny trzeba dostarczyć zasilanie i sygnał , czyli po dwa kabelki... w pasywnych paczkach po jednym, bo jesli nawet zastosowany bedzie podział aktywny, to sa wtyki 4 polowe, i takowe kabelki....czy obalam mit, ze w tej materii zestaw aktywny, jest "szybszy" w przygotowaniu do grania, i "zwijaniu". Po za tym, długie kable zasilające, i sygnałowe, sa dodatkowym , według mnie elementem zwiekszającym ryzyko powstania problemów.
Z autopsji wiem, że zestaw pasywny, z madrze dobranymi wzmacniaczami jest bardziej bezpieczny w eksploatacji. Naprawiałem juz bardzo "markowe" paczki aktywne, wyeliminowane z grania z powodu zwykłej "niedoróby" motazowej, bo tak mozna nazwać bnrak kleju , choćby odrobiny silikonu, stabilizuj.ącego dośc duże gabarytami rezystory "emiterowe", które wystepuja także z stopniach mocy impulsowych.
Oddzielny wzmacniacz o odpowiedniej możliwosci impedancji obciązenia, np: 4 omowej, a normalnie eksploatowany 8 omami, pozwala w przypadku jego awari, jednego kanału, połaczyc głosniki rownolegle, i doghrac impreze do końca, a w przypadku zestawu aktywnego.....klapa....
Wadą zestawu pasywnego z aktywnym podziałem, jest jego cena, bo chcąc zakupić lekkie wzmacniacze, nalezy zakupić te wykonane w technologii impulsowej, minimum, to Digam-y znanej marki, ale zapewniam, że jestem w stanie tak przygotowac takowy zestaw, ze jego przygotowanie do pracy, bedzie trwało, nie dłużej, niz zestaw składający się z kolumn akywnych.
Nalęzy tez pamietać, że wzmacniacze zamkniete w oddzielnym Racku, narazone sa na wstrzasy tylko w trakcie podróży, a te zamocowane w kolumnie aktywnej, poza podróżą, także na wibracje w trakcie eksploatacji...co zdecydowanie zmniejsza ich niezawodność, i jesli ktoś tu mi da jako przykład, że powazne firmy, stosują takowe rozwiązania w zestawach liniowych, to da dowód braku szerszego spojżenia na problem, bo takich paczek w "gronie" wisi kilkanascie, i jesli jedna lub dwie w końcu sie uszkodzą to nikt tego nie usłyszy, natomiast, posiadająć dwie paczuszki, i jedna padnie, to macie impreze "w plecy"....bo z kąd "wytrzepiecie" coś zastępczego np 100 km od domu???
Argument, że produkują....., cóż beda produkowac wszystko, co zechcecie kupić, nawet najgoszy chłam.
Moim zdaniem, dobrze praygotowany zestaw pasywny jest tak samo "mobilny, bo jeden rack więcej to nie problem w końcu, ale jego niezawodnośc, jest nieporównywalnie wieksza od zestawu aktywnego, co jest wyjątkowo wazne w przypadku posiadania minimalnej ilości sprzetu.
jk



    DCG  

  

Wysłany: 22-07-2008, godz. 00:12   
Spotkałem się też z opiniami, że te same paczki w wersji pasywnej, przy doborze podobnej mocy końcówek, grają lepiej i można z nich więcej wydobyć dynamiki. Dzieje się to chyba dlatego, że są nadmiernie temperowane (limiterowane). Przykładem był MACKIE aktywny i zawsze paczka aktywna będzie cięższa, a wszyscy mówią o ich mobilności. Wiem też, że kapele grające na własnym niedużym sprzęcie, a mające paczki aktywne lub używające powermixera, wożą na zapas inne paczk/i/ę albo końcówkę (przeważnie ciężką, bo tanią na zapas) i po całej mobilnośc, choć tłumaczą, że ich nie wypakowują.i



    kocuros  

     

Wysłany: 22-07-2008, godz. 10:31   
...Spotkałem się też z opiniami, że te same paczki w wersji pasywnej, przy doborze podobnej mocy końcówek, grają lepiej i można z nich więcej wydobyć dynamiki. Dzieje się to chyba dlatego, że są nadmiernie temperowane (limiterowane). Przykładem był MACKIE aktywny i zawsze paczka aktywna będzie cięższa, a wszyscy mówią o ich mobilności. Wiem też, że kapele grające na własnym niedużym sprzęcie, a mające paczki aktywne lub używające powermixera, wożą na zapas inne paczk/i/ę albo końcówkę (przeważnie ciężką, bo tanią na zapas) i po całej mobilnośc, choć tłumaczą, że ich nie wypakowują.i...
**********************
To co radzicie-paczki pasywne(jakie?) i powermixer?



    Groover  

     

Wysłany: 22-07-2008, godz. 11:09   
...HK, to dobry, dobrze brzmiący zestaw, ale jest jeszcze kilka podobnych, innych firm np. D-Little DYNACORD, RCF TT, LD SYSTEM.
## hehe - stawianie Dynacorda i RCF TT obok LD to nielekkie przegięcie To zupełnie inna klasa sprzętu! Co nie zmienia faktu, że sam mam w firmie zestawik DAVE12+ do nagłasniania imprez targowych i imprez firmowych. Kupiłem bo tani i mobilny. Ale gdzie mu do RCFa? Bez przesady.

Pozdro
Groover



    kocuros  

     

Wysłany: 22-07-2008, godz. 11:41   
......HK, to dobry, dobrze brzmiący zestaw, ale jest jeszcze kilka podobnych, innych firm np. D-Little DYNACORD, RCF TT, LD SYSTEM.
## hehe - stawianie Dynacorda i RCF TT obok LD to nielekkie przegięcie To zupełnie inna klasa sprzętu! Co nie zmienia faktu, że sam mam w firmie zestawik DAVE12+ ....
*****************
Co to za zestaw?



    DCG  

  

Wysłany: 22-07-2008, godz. 19:17   
To tylko przykłady, nie zestawienie, czy porównanie.
Oczywiście każdy ma swoją cenę, a to oczymś świadczy przecież.
Najtaniej w klasie do 1500 zł wychodzą aktywne TAPCO, które juz też zagrają, ale gdzie im do RCF-a. Natomiast najlepsze powermixery to ma DYNACORD, np. Powermate 1000.
Widziałem niedawno w hipermarkecie kapelkę country-rockową grającą na YAMAHA EMX 512sc, do tego dwie pełnopasmówki i nawet, nawet, bo perka nie musiała być nagłośniona, a gitarki i vocal dawały radę. W tym powerze są na preampach mikrofonowych proste kompresory. Sam mam do drugiego mniejszego nagłośnionka lub do małych odsłuchów.



    kocuros  

     

Wysłany: 22-07-2008, godz. 20:31   
...To tylko przykłady, nie zestawienie, czy porównanie.
Oczywiście każdy ma swoją cenę, a to oczymś świadczy przecież.
Najtaniej w klasie do 1500 zł wychodzą aktywne TAPCO, które juz też zagrają, ale gdzie im do RCF-a...
**********************
Też natknałem się na TAPCO ale jakoś mnie nie przekonuje...Z kolei wszyscy na forach przyznają ze RCF to zawodostwo!(nawet o Mackie róznie sie wyrażają, że "chińczyk";) Tak sobie pomyślałem czy nie kupic narazie jednej RCF art310 A lub 312A- no bo jeszcze musze nabyć jakis mały mikserek.Z drugiej strony-praca na jednym kanale miksera... troche "nie halo", co(?)
A własnie-ciekawe który z małych mikserków ma fajny procesor efektów pod wokal..? Jeszcze nurtuje mnie ten zestaw HK smart....Pozdrawiam!



    DCG  

  

Wysłany: 22-07-2008, godz. 23:17   
YAMAHA MG CX lub starsza FX, z małych ma w miarę najlepszy procek do vocalu, chociaż te wew. w mixerach nie są za dobre. Nawet Allen super mixer a procek słabawy, może jeszcze SOUNDCRAFT z Lexiconem jest do przyjęcia.



    cocktailmusic  

  

Wysłany: 23-07-2008, godz. 09:38   
......To tylko przykłady, nie zestawienie, czy porównanie.
Oczywiście każdy ma swoją cenę, a to oczymś świadczy przecież.
Najtaniej w klasie do 1500 zł wychodzą aktywne TAPCO, które juz też zagrają, ale gdzie im do RCF-a...
**********************
Też natknałem się na TAPCO ale jakoś mnie nie przekonuje...Z kolei wszyscy na forach przyznają ze RCF to zawodostwo!(nawet o Mackie róznie sie wyrażają, że "chińczyk";) Tak sobie pomyślałem czy nie kupic narazie jednej RCF art310 A lub 312A- no bo jeszcze musze nabyć jakis mały mikserek.Z drugiej strony-praca na jednym kanale miksera... troche "nie halo", co(?)
A własnie-ciekawe który z małych mikserków ma fajny procesor efektów pod wokal..? Jeszcze nurtuje mnie ten zestaw HK smart....Pozdrawiam!...
**********************
Tak sobie pomyślałem czy nie kupic narazie jednej RCF art310 A lub 312A
Tok rozumowania rodem z lat 80 , kiedy to grało się na jednej Vermonie - Moje gratulacje.



    silver_sound  

  

Wysłany: 23-07-2008, godz. 09:49   
Witam
Moim zdaniem, najszybciej do "rozwinięcia" i do "zwinięcia" nadaje sie zestawik z powermikserem, najlepiej z końcówkami mocy 4 omowymi, a obciązane zestawami głosnikowymi 8 omowymi, bo gwarantuje to ewentualne równoległe podpięcie kolumn. Jakie powermiksery, tu nie wypowiem sie, bo nie mam doswiadczenia w tej materii, ale jak czytam inni koledzy juz zaproponowali okreslone typy.
Jako kolumny poleciłbym zestaw 2 droży z 15 calowym głosnikiem membranowym, np 15 NDL 76, i DE 250 B&C ( lub D 220 Selenium, taniej ale też bardzo dobrze jakościowo).
Moim zdaniem lepiej kupić bardzo dobry powermikser, co oczywiście kosztuje, a zaoszczędziłbym na zestawie głosnikowym, zlecając jego wykonanie w kraju, co na wskazanych poprzednio przetwornikach będzie tańsze, a jakościowo nie odstające od najlepszych nawet wyrobów renomowanych marek, wykorzystując np: plastikowe obudowy .
jk



    kocuros  

     

Wysłany: 23-07-2008, godz. 11:31   

Tok rozumowania rodem z lat 80 , kiedy to grało się na jednej Vermonie - Moje gratulacje....
**********************
Spoko ,spoko-pisałem przecież ,że mnie to tez nie pasuje...poza tym jestem juz wiekowy i moge mieć stare nawyki
Swoja drogą-niedawno grałem godzinny bankiet (balladki jazzowe)na jednej Mackie SRM 450-oczywiscie na ok.40% mocy-stage piano+ wokal i brzmiało naprawde "smacznie".Żeby było ciekawie -mialem malutki mixerek Beringera i znalazłem taki fajny "hall-ik" , że nie mam takiego w dużym mikserze Mackie.
W każdym razie dziekuje wszystkim za rady...teraz będe musiał coś wybrać...Pozdrawiam!



    modest  

     

Wysłany: 05-02-2012, godz. 23:28   

Witam,


Mam pytanie. Otóż grywam często imprezy okolicznościowe jako dj (tj. wesela, przyjęcia urodzinowe). Na tą chwilę posiadam nagłośnienie 2 x JBL JRX115 + ADS PA900 oraz PROEL 15SA. Myślę nad zakupem jakiegoś aktywnego zestawu, który po pierwsze będzie troszkę lżejszy, a po drugie pozwoli obsługiwac imprezy za pomocą tylko dwóch kolumn (bez dodatkowego dołu). Mój pierwszy wybór padł na MACKIE SRM 450, lecz 12 calowy głośnik nie do końca mnie przekonuje (może się mylę?). Chciałbym zaznaczyc, że imprezy jakie prowadzę w większości przypadków organizowane są na około 50 osób (małe przyjęcia), dlatego myślę, że branie ze sobą całego mojego obecnego sprzętu nie jest konieczne, tymbardziej iż transportuję ten sprzęt samochodem osobowym, w który ledwo się wszystko mieści (niestety..)


Proszę o radę.


Pozdrawiam!


 
     

 


ARCHIWALIA

2005-12
2005-12
2005-11
2005-11
2005-10
2005-10
2005-09
2005-09
2005-08
2005-08
2005-07
2005-07
2005-06
2005-06
2005-05
2005-05
2005-04
2005-04
2005-03
2005-03


PARTNERZY

Studia Nagraniowe i Koncertowe Polskiego Radia  Kancelaria Adwokacka - Damian Kosmala  Polskie Stowarzyszenie Realizatorów Dˇwięku    LIVE SOUND & Installation  E-Muzyk.pl 


PATRONATY

  Warsaw Electronic Festival     


AVT KORPORACJA
  LiveSound
  Mag. Gitarzysta
  Mag. Perkusista
  Mag. Basista
  MuzykoMachia
AUDIO
Super Dyskoteka
Firmy Muzyczne
Młody Technik
Świat Radio
Elektronika Dla Wszystkich
Elektronika Praktyczna
Automatyka B2B
Elektronika B2B
AVT Sklep
Magazyn Internet
Internet Maker
WebToster
Magazyn T3
DigitalCamera.pl
Ekobudowanie
Budujemy Bom
Czas na Wnętrze
IBiSS
IRBJ
O Budowaniu
Zielony Ogródek
Dla Dziecka
Wydawnictwo AVT
Prenumerata EiS